آلمان: با خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشک های میان برد، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست داد

به گزارش مجله سرگرمی، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در صفحه شخصی توئیتر نوشت با خروج رسمی آمریکا از پیان منع گسترش موشک های هسته ای میان برد با روسیه، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست داد.

آلمان: با خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشک های میان برد، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست داد

به گزارش ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در صفحه شخصی توئیتر نوشت با خروج رسمی آمریکا از منع گسترش موشک های هسته ای میان برد با روسیه، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست داد.

ماس اضافه نمود: در اوج جنگ سرد، آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق توافق کردند موشک های میان برد هسته ای خود را در اروپا از بین ببرند. به اعتقاد من، امروز نیز ضروری است بار دیگر پیروز شویم مقرراتی را در مورد توافق برای خلع سلاح و کنترل تسلیحات وضع کنیم تا از یک مسابقه تسلیحاتی جدید بر سر سلاح های اتمی جلوگیری به عمل آوریم.

وی اضافه نمود: چالش هایی که اکنون با آن ها مواجهیم با پایان یافتن این پیمان، بزرگتر شده اند. این مسائل، دیگر تنها محدود به اروپا نیستند.

ماس اضافه نمود: از روسیه و آمریکا می خواهیم هر چه بیشتر به فکر حفظ پیمان استارت جدید به عنوان پایه و ستون کنترل تسلیحاتی جهانی باشند. قدرت های اتمی نظیر چین هم باید مسئولیت خویش را در مساله کنترل های تسلیحاتی ادا نمایند، چون در مقایسه با دوران جنگ سرد از وزنه بیشتری برخوردار شده اند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35286

به "آلمان: با خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشک های میان برد، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: با خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشک های میان برد، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید