آمریکا به چند کشور اجازه خرید نفت از ایران را داد

به گزارش مجله سرگرمی، فارس نوشت: یک مقام آمریکایی پنجشنبه توضیح داد کشورهایی که میزان خرید نفت آنها از ایران به سقف مشخص شده از سوی آمریکا نرسیده می توانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

آمریکا به چند کشور اجازه خرید نفت از ایران را داد

یک مقام آمریکایی امروز پنجشنبه (9 خرداد/ 30 مه) توضیح داد کشورهایی که هنوز به سقف مشخص شده از سوی آمریکا برای واردات نفت از ایران نرسیده اند می توانند تا زمان رسیدن به سقف مورد نظر به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

آمریکا در ماه نوامبر، چین، هند و شش کشور دیگر را از تحریم های اعمال شده علیه بخش نفت و انرژی ایران معاف نموده و به آنها اجازه داد به خرید نفت از ایران ادامه دهند. این معافیت ها در اوایل ماه مه به سرانجام رسید و دولت آمریکا گفت که آنها را تمدید نخواهد کرد.

دولت آمریکا هدف از تمدید نکردن این معافیت ها را ادامه سیاست فشار حداکثری علیه ایران و رساندن واردات نفت این کشور به صفر اعلام نمود.

اما همان زمان، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دنبال یافتن راه هایی است که ضمن متوقف کردن صادرات نفت ایران، مبادلات نفت را برای کشورهایی مانند هند و چین راحت کند.

روزنامه وال استریت ژورنال اکنون به نقل از برایان هوک، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایران نوشته کشورهایی که به سقف مشخص شده از سوی آمریکا نرسیده اند می توانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

310311

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25760

به "آمریکا به چند کشور اجازه خرید نفت از ایران را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به چند کشور اجازه خرید نفت از ایران را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید