ارزان ترین کشور ها برای سفر نوروزی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: تعطیلات نوروز برای بسیاری از ما بهترین زمان ممکن برای مسافرت کردن است. با توجه به مشغله های زیاد همه ما در این دوره و زمانه شاید کمتر زمانی مانند تعطیلات نوروز باشد که بتوانیم همراه دوستان و خانواده به مسافرت های اندکی طولانی تر فکر کنیم.

ارزان ترین کشور ها برای سفر نوروزی

حجم تعطیلات نوروزی این اجازه را به شما می دهد تا از مسافرت های 3، 2 روزه به شهر های دور وبر محل زندگیمان بگذریم و در صورت مهیا بودن شرایط، سفر به کشوری دیگر را تجربه کنیم. در این مقاله سعی شده مسافرت خارجی را از منظر هزینه نگاه کنیم و فهرستی از کشور ها به شما ارائه دهیم که بتوانید با هزینه ای مناسب یک تعطیلات نوروزی رویایی در آن کشور داشته باشید.

ترکیه

حالا دیگر خیلی وقت است که شهر های مختلف کشور ترکیه تبدیل به مقصدی محبوب برای ما ایرانی ها شده است. البته این محبوبیت به هیچ عنوان تصادفی نیست و عواملی، چون عدم احتیاج به دریافت ویزا، هزینه مناسب بلیط هواپیما و هتل، کم بودن بعد مسافت و نزدیکی فرهنگی تنها بعضی از دلایل تبدیل شدن ترکیه به محبوب ترین مقصد سفر تفریحی برای ما ایرانیهاست. توجه داشته باشید که عدم احتیاج به اخذ ویزا علاوه بر حذف اتلاف وقت و دوندگی، 500 هزار تومان صرفه جویی در هزینه را به دنبال خواهد داشت.

استانبول

شهری بسیار زیبا که احتمالا برای ذائقه هر توریستی پاسخی درخور و مناسب خواهد داشت. شما می توانید وقت خود را به بازدید از جاذبه های تاریخی، گردشگری و تفریحی بگذرانید و یا از طبیعت زیبای استانبول در شروع بهار لذت ببرید. موزه حاجیه صوفیا، کلیسای کورا و شهر قدیم استانبول تنها بعضی از جاذبه های بی نظیر استانبول است.

کوشی آداسی

شهری ساحلی با آب و هوای بسیار مناسب و هزینه های نه چندان زیاد. کوشی آداسی از بسیاری جهات به آنتالیا شبیه است، اما از نظر هزینه، سفر شما به کوشی آداسی بسیار ارزان تر از آنتالیا تمام خواهد شد.

آنکارا

آنکارا با وجود اینکه پایتخت کشور ترکیه است، اما در طی فصول پر گردشگر بسیار خلوت تر از شهر های دیگر ترکیه است. پس اگر ترجیح می دهید تعطیلات عیدتان را درمیان انبوه گردشگران نگذرانید، با توجه به شلوغ بودن اکثر شهر های کشور ترکیه، می توانید به سفر به آنکارا فکر کنید.

آذربایجان

آذربایجان دیگر کشور دور و بر ایران است که اگر قصد مسافرت خارجی ارزان در تعطیلات نوروزی را دارید، باکو ارزان ترین شهر کشور آذربایجان می تواند گزینه خوبی باشد. البته گفتنی است که سفر به باکو احتیاج به ویزا دارد. اما جای نگرانی نیست. با صرف 3 روز زمان و هزینه ای حدود 400 هزار تومان احتمالا بدون مشکل خاصی پیروز به اخذ ویزای باکو خواهید شد. باکو از منظر فرهنگی، بافت تاریخی و مهندسی شهری تا حد زیادی به شهر های ایران شبیه است و در صورت تصمیم به گذراندن تعطیلات در کشور آذربایجان احتمالا به هیچ وجه احساس غربت به سراغتان نخواهد آمد.

دبی، امارات

شاید ازدیدن نام شهری پر زرق و برق، چون دبی در این لیست تعجب کنید، ولی باید بدانید سفر به دبی جزء مسافرت های ارزان جنوب شرق آسیا به حساب می آید. سفر به دبی در تعطیلات نوروزی این مزیت را دارد که، چون با توجه به جغرافیای خاص امارات در بیشتر زمان سال گرما آزار دهنده خواهد بود، دما و آب و هوای مناسب دبی در این زمان از سال تعطیلات لذت بخشی برای شما خواهد ساخت. دبی همچنین علاوه بر دیدنی های بی شمارش شهری مناسب برای خرید کردن است. تقریبا تمام برند های معروف جهان در هر زمینه ای در دبی شعبه و نمایندگی دارد و می توانید از فستیوال های خرید و تخفیف های فوق العاده اش هم بهره مند شوید.

صربستان

زمانی که مقدار هزینه مهمترین معیار انتخاب مقصد سفر باشد، صربستان یکی از بهترین کشور های اروپایی برای سفری نوروزی است. این کشور زمانی به مقصدی وسوسه کننده تبدیل می گردد که بدانیم چند وقتیست سفر به صربستان برای ما ایرانی ها احتیاج به ویزا ندارد و صرف این انتخاب یک صرفه جویی 500 هزار تومانی به همراه خواهد داشت. شما در نوروز سال جاری احتمالا با صرف هزینه ای 3 میلیونی قادر به سفر به صربستان خواهید بود، کشوری زیبا در اروپای شرقی به پایتختی بلگراد که می تواند تجربه ای متفاوت از سفر به کشوری اروپایی با هزینه ای معقول برای شما بسازد.

آلبانی

دیگر کشور اروپایی لیست ما که می توان با هزینه ای معقول و مناسب ترتیب یک سفر نوروزی به آن جا را داد. آلبانی از نظر بسیاری از گردشگران نسخه بسیار ارزان تر یونان و ایتالیا به حساب می آید. اگر به آلبانی سفر کردید، پایتخت آلبانی یعنی شهر تیرانا را نباید فراموش کنید. در خیابان های زیبای تیرانا قدم بزنید و از معماری ساختما ن. ها و کلیسا ها لذت ببرید.

آلبانی چه از منظر معماری و چه زبان و فرهنگ تحت تاثیر تمدن های مهمی، چون امپراطوری روم، امپراطوری عثمانی و امپراطوری مجارستان قرار گرفته است و این چند صدایی و تنوع فرهنگی اسباب لذت بیشتر شما را مهیا خواهد ساخت. در سراسر آلبانی به هاستل ها یا مهمان خانه های بر خواهید خورد که با هزینه معقول 9 تا 15 یورو محلی برای خواب و استراحت در اختیار شما قرار می دهند و به طور کلی هزینه ها در آلبانی به نسبت یک کشور اروپایی بسیار ارزان است.

پکن، چین

چین از جمله آن معدود کشور هایی در جهانست که مهم نیست شما در کجا زندگی می کنید، اگر به سفر فکر کنید قطعا چین با آثار تاریخی منحصر به فرد و طبیعت مسحور کننده اش یکی از گزینه ها خواهد بود. همچنین در ایام نوروز می توانید از آب و هوای پکن لذت ببرید و فرصت اقامت در هتل های ارزان قیمت پکن، بازدید رایگان از مکان های دیدنی، و شرکت در فستیوال های خاص پکن را داشته باشید. همچنین می توانید برای کاهش هزینه های سفری تان از تور ها هم بهره ببرید.

تایلند

تایلند از جمله کشورهاییست که در 10 سال اخیر رشد بسیار زیادی در جذب مسافران و گردشگران ایرانی داشته است. شاید بهتر باشد ذهنیتتان را راجع به تایلند تغییر دهید چرا که جزیره ها، سواحل، جنگل ها، حیات وحش و به طور کلی طبیعت تایلند بدون شک نفس را در سینه شما حبس خوهد نمود و مطمئن باشید از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

بازدید از معابد و آثار معماری و شاهکار های هنری، جزایر عجیب و غریب و طبیعت و حیوانات منطقه گرمسیری و البته تنوع فوق العاده غذایی (غذا هایی که عمدتا بسیار ارزان است) همه و همه باعث خواهد شد سفری خاطره انگیز داشته باشید. نباید فراموش کنید که تایلند ار جمله ارزان ترین کشور های آسیایی برای سفر به شمار می رود.

هندوستان

اگر سفر به شهر های داخلی ایران برایتان یکنواخت و خسته کننده شده و از طرفی قصد یا توانایی فراهم کردن مقدمات یک سفر خارجی اعیانی و لاکچری را ندارید، هندوستان انتخاب مناسبی است.

در حین گذراندن زمان سفرتان در هندوستان احتمالا حتی برای لحظه ای حوصله تان سر نخواهد رفت. فرهنگ غنی و متنوع مردم، پوشش گیاهی و طبیعت خارق العاده (تنوع طبیعی گسترده این کشور از بیابان ها گرفته تا سواحل گوا و رشته کوه های هیمالیا را شامل می گردد) و معابد و صومعه ها و ساختمان هایی که هرکدام می تواند خاطراتی فراموش نشدنی برای شما بسازد. به طور کلی و با توجه به خوابگاه ها و متل هایی که در سرتاسر هند وجود دارد، سفر به هندوستان را می توان این گونه توصیف کرد: آسان، ارزان و مملو از خاطرات سحرآمیز.

منبع: samtik، nabzema

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: برترین ها
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28290

به "ارزان ترین کشور ها برای سفر نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین کشور ها برای سفر نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید