افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر جانسون به دلیل تعلیق مجلس

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اقدام بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای تعلیق مجلس این کشور با واکنش منفی در ایرلند و اسکاتلند روبرو شده است.

افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر جانسون به دلیل تعلیق مجلس

ایرلند که با لندن در خصوص برگزیت و مرزهای خود تنش دارد این اقدام جانسون را غیر قابل قبول خوانده و در دیوان عالی اسکاتلند نیز طرح مخالفت با تعلیق مجلس انگلیس مطرح شده است.

در داخل انگلیس نیز علاوه بر احزاب سیاسی این کشور، جان میجر نخست وزیر اسبق انگلیس نیز خواهان جلوگیری از تعلیق مجلس شده است.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس نیز این تصمیم را تهدیدی برای دموکراسی خوانده و می گوید تعلیق موقت کار مجلس به معنی دریافت فرصت نمایندگان برای مخالفت با برکزیت بدون توافق است.

شورای خصوصی بریتانیا که مسئول تصمیم گیری های مهم و فرامجلسی است، تأیید نموده است که مجلس این کشور از 12 سپتامبر تا 14 اکتبر، یعنی به مدت بیش از یک ماه تعطیل خواهد بود. این بدان معناست که نمایندگان از آن موقع تا روز اجرای برگزیت عملاً فرصت کمتری برای بیان نظر خود در این زمینه خواهند داشت.

مجلس انگلیس هم اکنون در تعطیلات تابستانی به سر می برد، تعطیلاتی که قاعدتاً باید روز سوم سپتامبر (12 شهریور) انتها یابد. اما اکنون نمایندگان تنها 9 روز کاری فرصت دارند تا مخالفت خود را با تصمیم جانسون برای برگزیت بدون توافق اعلام نموده یا با پیشنهاد رأی عدم اعتماد به نخست وزیر، راه را برای انتخابات زودهنگام باز نمایند.

جانسون قرار است در روزهای 17 و 18 اکتبر به بروکسل، پایتخت بلژیک و اتحادیه اروپا سفر کند. انتظار می رود که او از این سفر با توافقی در پیوند با برگزیت به کشورش بازگردد و آن را برای تصویب به مجلس بدهد.

به این ترتیب باز هم دو گزینه در خصوص برگزیت مطرح می گردد، یکی برگزیت بر پایه توافق تازه با اروپا و دیگری خروج بدون توافق در همان تاریخ 31 اکتبر.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

iraniro.ir: تور داخلی ایران: گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42032

به "افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر جانسون به دلیل تعلیق مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر جانسون به دلیل تعلیق مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید