افزایش 10 هزار تومانی نوبرانه بادام زمینی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: بادام نوبرانه آستانه به بازارهای این شهرستان آمده و سال جاری به قیمت هر کیلو 35 هزار تومان در معرض فروش قرار گرفته است.

افزایش 10 هزار تومانی نوبرانه بادام زمینی

حمید سلیمانی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: سال گذشته قیمت نوبرانه بادام زمینی 25هزار تومان بود و این افزایش قیمت منجر به افزایش درآمد بادام کاران خواهد شد.

وی با بیان اینکه برداشت بادام زمینی در سطح 2507 هکتار از مزارع شهرستان آستانه اشرفیه توسط 4500 نفر بهره بردار شروع گردیده است،اضافه نمود: امسال از آفت این محصول خبری نیست و پیش بینی می گردد، امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش فراوری بادام زمینی در آستانه باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با بیان اینکه آستانه اشرفیه در فراوری بادام زمینی کشور یک برند محسوب می گردد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می گردد، 9 هزار و 689 تن پیله خشک بادام در امسال فراوری گردد.

مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه کاشت، داشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه بیش از سال گذشته است، تصریح کرد: افزایش فراوری این محصول به صورت مکانیزه موجب کاهش قیمت تمام گردیده فراوری بادام زمینی در آستانه می گردد.

وی توضیح داد: فروش خوب بادام زمینی موجب گردیده است که رغبت جوانان برای فراوری این محصول افزایش یابد و امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 200 هکتاری باغات بادام زمینی بودیم.

سلیمانی گفت: استفاده جایگزین بادام زمینی به جای محصولات دیگر نظیر گردو در پخت غذاهایی نظیر کوفته و فسنجان رو به افزایش است، زیرا صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگاران، استان گیلان، با مساحت 2900 هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی و فراوری 11هزار و 200 تن پیله خشک به ارزش اقتصادی 90 میلیارد تومان و تعداد پنج هزار بهره بردار 80 درصد محصول مذکور در کشور به خود اختصاص می دهد. محصول بادام زمینی در شهرستانهای آستانه-رشت- تالش- رودبار و انزلی کشت گردیده که بیشترین سهم فراوری به شهرستان آستانه اشرفیه تعلق دارد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1275

به "افزایش 10 هزار تومانی نوبرانه بادام زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 هزار تومانی نوبرانه بادام زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید