السبسی: نخست وزیر تونس باید به مقام ریاست جمهوری احترام بگذارد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهوری تونس اعلام نمود که هیچ خصومتی بین او و نخست وزیر این کشور وجود ندارد اما او باید به مقام ریاست جمهوری احترام بگذارد.

السبسی: نخست وزیر تونس باید به مقام ریاست جمهوری احترام بگذارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس امروز پنج شنبه در کنفرانسی خبری سکوت خود درباره اختلافاتش با نخست وزیر را شکست و با انتقاد از کسانی که می گویند می خواهد نقش خود را بزرگ نشان دهد، گفت، من پستچی بین دولت و پارلمان نیستم.

وی گفت: من هیچ خصومتی با یوسف الشاهد نخست وزیر تونس ندارم. من خودم او را به دلیل ویژگی هایش برای نخست وزیری انتخاب کردم.

رئیس جمهوری تونس درباره اصلاحاتی که نخست وزیر در کابینه اش داده، گفت، نخست وزیر لیست ترمیم کابینه اش را مستقیما به پارلمان فرستاد و من از این کار ناراحت شدم در حالیکه نخست وزیر باید تمام تصمیماتش را به من اطلاع دهد و باید به مقام ریاست جمهوری احترام بگذارد.

وی اضافه کرد: من موافقتم را به او ابراز داشته و از او خواستم لیست را برای آنالیز بعد از بازگشتش از موریتانی به من بدهد تا آنالیز کنم. حدود ساعت پنج عصر روز دوشنبه شاهد با من تماس گرفت و اصلاحات کابینه اش را به من خبر داد و من آن را رد کردم و از شاهد خواستم لیست اسامی وزیران جدید را برای من بفرستد.

السبسی ادامه داد: زمانی که شاهد لیست را برای من فرستاد و من از آن آگاه شدم پنج اسم بودند که من آنها را می شناختم و اسامی هم بودند که من شناختی از آنها نداشتم. به هر حال آنها منتظر نظر من نشدند و با اینکه می دانستند من موافق آنها نیستم ترکیب کابینه جدید در کنفرانسی خبری اعلام شد. من هیچ زمانی برای مطالعه سابقه این وزیران نداشتم.

وی درباره وضعیت فوق العاده نیز گفت: عاقلانه نیست که پنج سال در حالت فوق العاده باشیم من به به رغم مخالفت با این تدابیر به درخواست نخست وزیر پاسخ مثبت دادم.

وی با اشاره به مساله عدم موروثی بودن قدرت در کشورش تاکید نمود، اگر لازم گردد به رغم اینکه منتخب ملت تونس هستم استعفا خواهم کرد و وظیفه من صیانت از قانون اساسی است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6017

به "السبسی: نخست وزیر تونس باید به مقام ریاست جمهوری احترام بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السبسی: نخست وزیر تونس باید به مقام ریاست جمهوری احترام بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید