اپلیکیشن مایکروسافت برای درک عکس ها توسط نابینایان

به گزارش مجله سرگرمی، مایکروسافت به تازگی یک برنامه تلفن همراه پیشرفته طراحی نموده که افراد نابینا با استفاده از آن می توانند به وسیله لمس عکس ها ویژگی ها و محتوای آنها را درک نمایند.

اپلیکیشن مایکروسافت برای درک عکس ها توسط نابینایان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، این برنامه که فعلا تنها با گوشی های آیفون سازگاری دارد، به کاربران امکان می دهد تا سر انگشتان خود را بر روی هر بخش از یک عکس بکشند و سپس توصیف صوتی آن بخش از عکس را بشنوند. البته قبلا یک نسخه اولیه از برنامه یادشده در دسترس بود، اما امکانات نسخه جدید بسیار پیشرفته تر است.

این توصیف صوتی شامل تشریح شی موجود در عکس و نیز رابطه آن با محیط اطراف و صندلی هر شی است. برنامه یادشده Seeing AIs Scene نام دارد و می توان از آن هم برای دریافت شرح صوتی عکس های گرفته شده باگوشی استفاده کرد و هم با مراجعه به بخش منوی برنامه اطلاعاتی در خصوص عکس های موجود در محیط داخلی دیگر اپلیکیشن ها دریافت کرد.

در این برنامه از تبلت آی پد اپل نیز پشتیبانی شده تا افرادی که به هر علت باید به جای گوشی از تبلت استفاده نمایند نیز بتوانند از برنامه یادشده بهره بگیرند. هوش مصنوعی برنامه Seeing AIs Scene شناسایی چهره افرادی را که قبلا در هر عکس شناسایی شده اند، برای بار دوم به سرعت ممکن می نماید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15749

به "اپلیکیشن مایکروسافت برای درک عکس ها توسط نابینایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن مایکروسافت برای درک عکس ها توسط نابینایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید