بازگشایی مسیر دسترسی به موزه صنایع دستی اردبیل شروع شد

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شروع به کار بازگشایی مسیر دسترسی به موزه صنایع دستی اردبیل اطلاع داد.

بازگشایی مسیر دسترسی به موزه صنایع دستی اردبیل شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی سرپرست این اداره کل امروز شنبه 3 شهریور 97 با اعلام این خبر توضیح داد: به منظور اجرای این پروژه خانه مسکونی مجاور موزه تملک و تخریب آن شروع گردیده است.

او با اذعان به اینکه این خانه مسکونی با 146 متر مربع زیربنا تملک گردیده است، اضافه نمود: در ادامه با تخریب آن مسیر دسترسی بازگشایی گردیده و موزه صنایع دستی در معرض دید قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: موزه صنایع دستی اردبیل یا حمام نصر یکی از آثار دوره صفویه است که در ضلع شرقی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی واقع گردیده و قدمت آن 700 سال برآورد می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه نمود: این حمام تاریخی یکی از آثار شاخص استان اردبیل بوده و معماری کم نظیر آن همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و امروز به عنوان یکی از موزه های شاخص صنایع دستی فراوریات کیفی آن به علاقه مندان ارائه می گردد.

فلاحی ادامه داد: بخش های اصلی حمام تاریخی نصر شامل هشتی یا ورودی، بینه یا سربینه یا رخت کن با نقاشی های اسلیمی مربوط به دوره صفوی و قاجار، گرم خانه، استخر به ابعاد 10 متر در سه متر و عمق 1.5 متر است.

او اضافه نمود: از سال 87 و بعد از مرمت حمام این مجموعه به عنوان موزه صنایع دستی مورد استفاده بوده و در وضعیت فعلی 22 هنرمند و مربی در این مجموعه مشغول به کار هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: در موزه صنایع دستی نه تنها نمایش صنایع دستی فراوریی استان بلکه آموزش و فراوری زنده نیز پیاده سازی گردیده است.

فلاحی ادامه داد: به دلیل اهمیت این مجموعه مسیر دسترسی بازگشایی خواهد شد تا ساختمان موزه بیشتر در معرض دید عموم قرار گیرد.

او اضافه نمود: به منظور معرفی هر چه بیشتر فراوریات صنایع دستی نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی نیز در خیابان مقدس اردبیلی احداث خواهد شد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1493

به "بازگشایی مسیر دسترسی به موزه صنایع دستی اردبیل شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مسیر دسترسی به موزه صنایع دستی اردبیل شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید