با خرید این 8 خودروی کارنموده، بُرد نموده اید

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: سال پایانی قرن فعلی برای مردم ایران احتمالا سخت تر از تصورات موجود طی خواهد شد. تا دی ماه 99 قیمت ها قطعا بالا می فرایند و تورم که چیزی بین 30 تا 60 درصد خواهد بود، دوباره طلا، ملک، مسکن و خودرو را گران می نماید. اینهمه داستان و معما که در قضیه ثبت نام خودرو وجود دارد عموما به همین دلیل است.

با خرید این 8 خودروی کارنموده، بُرد نموده اید

جامعه می ترسد دوباره درگیر یک طوفان تورمی شود و قیمت ها وارد فاز هیجانی شوند. همین عامل است که افراد را برای مقابله با بحران های مالی مجاب می نماید از خود و زندگی های کوچکی که دارند محافظت نمایند، آنهم به هر شکل ممکن! یکی از این راه ها خرید ملک و دلار و مسکن و سهام است. راه دیگرش خرید خودرو. خیلی ها می گویند ما با این کار هم در فراوری خودروسازان مشارکت نموده ایم و هم به سود خوبی در آینده می رسیم.

اما آیا واقعا این کار یاری به خودروسازان است؟ به نظر می رسد چنین نیست و آن ها با یاری همین پیش ثبت نام ها که تا 50 درصد کل مبلغ را از خریداران می گیرند، تنها و تنها خود را مقروض تر و شرایط را بدتر می نمایند. همین حالا حجم زیان انباشته آن ها تا سطحی باورنکردنی بالا رفته، ولی سایپا و ایران خودرو به رفتار خود ادامه می دهند. یک راه درست مقابله با فرایند فعلی این دو شرکت مقروض و غیرپاسخگو، خرید خودرو از بازار کارنموده هاست.

بازاری با بی نهایت انتخاب برای دامنه وسیعی از افراد که قدرت خرید و توان پرداخت متفاوتی دارند، اینجا پیش روی شماست. ما هم به این بهانه سراغ مدل هایی رفته ایم که احتمالا شما با خرید آن ها نه تنها یک سال استفاده روزمره از خودرویی قابل اعتماد را جایزه می گیرید که سودی مناسب و شبیه به سود خودرو های صفر کیلومتر را خواهید داشت. این گزارش هم به نسخه های گران قیمت پرداخته و هم خودرو های ارزان را مورد آنالیز قرار داده است.

اوپل آسترا سدان - مدل 2014

از حدود 50 سال پیش تا همین سال قبل، حضور مستمر برند اوپل در بازار ایران باعث شده تا محصولات این خودروساز در بین خریداران از احترام بالایی برخوردار باشند. این شرکت در برهه های مختلف محصولات متفاوتی را به ایران آورده، اما در آخرین حضور همزمان 4 محصول کورسای هاچ بک، آسترای سدان و هاچ بک، اینسیگنیا سدان و موکا کراس اوور را به خریداران ایرانی پیشنهاد نموده ضمن اینکه بیشترین فروش هم مربوط به هاچ بک کورسا بوده است.

این بین ارزش خرید مدل آسترا که توانسته در سال 2015 عنوان خودروی سال بازار اروپا را به دست آورد از همه محصولات اوپل بیشتر است. این سدان کوچک و جذاب که موتوری قدرتمند، مصرفی پایین، کیفیت ساخت بالا و ظاهر جوان دارد، به لطف ظاهر زیبا و ایمنی عالی می تواند به راحتی و با پرداختی کمتر جایگزین خودرویی مثل کیا سراتو با 600 میلیون تومان قیمت شود. موتور 1400 سی سی و توربو آسترا سدان یکی از بهترین و لذتبخش ترین سطوح رانندگی را در بین رقبای این کلاس به خریداران خود ارائه می نماید.

ام جی 3 - مدل های 2014 تا 2016

یک هاچ بک کوچکی چینی-انگلیسی که هم اینک بین 100 تا 150 میلیون تومان قیمت دارد و تازه بازار متوجه ارزش های آن شده است. به غیر از لیست کامل تجهیزات که حتی از پژو 207 صفر کیلومتر هم بهتر و بلندتر است، این خودرو به مجموعه شش عددی ایربگ های ایمنی مجهز است و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و تعمیر و نهداری اش هم سخت نیست. در کل و از بدو ورود به بازار ایران، سبک طراحی شیک و با نگاه به گذشته ام جی سری 3، فضای داخلی جادار در کنار سواری مطمئن تأثیر خوبی را بر مشتریان این هاچ بک و وجهه ام جی گذاشته است.

موتور 1500 سی سی ام جی 3 که قدرتی معادل 107 اسب بخار و 135 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید در کنار یک سیستم تعلیق نسبتا خشک و اسپرت وقتی با وزن اندک و 1150 کیلویی خودرو همراه می شود، یک رانندگی اسپرت را برای خریداران به ارمغان می آورد. یکی از دلایل قوی افزایش قیمت ام جی 3 مصرف سوخت آن است که بین 5/4 تا 6 لیتر بوده که زمینه را برای حمله مصرف نمایندگان شهری و افزایش قیمت آن فراهم می نماید.

تویوتا یاریس هاچ بک - مدل های 2008 تا 2010

یک خودرو کوچک با قیمت 100 میلیونی که ده سال کار نموده، ولی ابدا از تک و تا نیفتاده است. دلیل آن هم به ذات فراوریات تویوتا برمی شود که باکیفیت بوده و روی دوام و بهینه بودن مصرف تمرکز دارند. یاریس 2008 در نسخه هاچ بک با اینکه خودرو خوش چهره ای نیست و حتی کابینش با آن فرم عجیب کمی ناخوشایند است، ولی موتور خوبی برای استفاده های شهری داشته و هرگز از نفس نمی افتد. تقاضا برای این خودرو در ما ه های اخیر پیوسته روبه افزایش بوده و همین عامل نماگر قیمت آن را در ماه های آینده افزایش می سازد.

مزدا 323 اتوماتیک FL - مدل های 1383 تا 1385

کافی است یک بار سوار سدان دوست داشتنی مزدا 323 شوید تا به مهندسی برجسته و سطح بالای این خودروساز ژاپنی درود بفرستید. در یک قاب کوچک، مقایسه شرایط هندلینگ برلیانس 230 با مزدا 323 اف ال کاملا گویای فزونی نمونه ژاپنی است ضمن اینکه با گذشت 2 دهه از ساخت 323، موتور این محصول همچنان کم مصرف است، نرم دور می گیرد و در حد عالی شتاب می گیرد. یک نمونه متعلق با سال 83 با کارکرد 180 هزار کیلومتر هم اینک کمتر از 75 میلیون تومان قیمت دارد. ولی اگر زودتر سراغش نروید احتمالا 323 FL را پس از عید با قیمت 100 میلیونی دیدار می کنید.

هوندا CR-V تورینگ - مدل 2015

در شرایطی که راو 4 قیمتش به سطح 1.1 میلیارد رسیده و اسپورتیج 2018 قیمتش 900 میلیونی شده، CR-V یک انتخاب بسیار بهتر است. البته هوندا آنقدر برند استانداردی هست که مثل تویوتا احتیاجی به تعریف و تمجید نداشته باشد. ساخته های هوندا مملو از امکانات، در بالاترین سطح کیفیت، با قیمتی مناسب و البته مشهور به دوام بالا هستند ضمن اینکه برخلاف خودرو های نیسان، ساخته های هوندا اغلب از دینامیک رانندگی بهتر و هندلینگ مناسبی برخوردارند.

کراس اوور CR-V البته بیش از آنکه مناسب عشاق تویوتا راو 4 باشند، می تواند مرهمی بر دل دوستداران مزدا باشد. سی آر-وی در اصل به علاقمندان به شاسی بلند های اسپورت توصیه می شود و به غیر خدمات پس از فروش ضعیف که پاشنه آشیل برند هوندا در ایران است، ایراد چندانی ندارد و از هر نظر به محصولات زمخت نیسان فزونی دارد. سی آر-وی بین 4 رقیب دیگرش در ایران از برند های نیسان، هیوندای، تویوتا و کیا قدرتمندتر است و با داشتن موتور 185 اسبی از اغلب فراوریات این رده چابک تر است. قیمت نسخه تورینگ و 2015 هوندا CR-V حدود 700 میلیون تومان است.

نیسان ماکسیما اتوماتیک - مدل های 1388 تا 1389

نرم، مجلل و پرقدرت. این بهترین تعریف برای نیسان ماکسیما است که با مونتاژ پارس خودرو، سال ها حاکم بلامنازع بازار سدان های نیمه لوکس ایران بود. این خودرو در نمونه کم کارکرد که سال ساخت آن به 1388 برمی شود، بهایی حدود 275 میلیون تومان خواهد داشت که علیرغم کارکرد 100 هزار تایی همچنان چند سروگردن! از محصولی ضعیف و گرانتری مثل لیفان 820 بالاتر است. خاطره موتور 3 لیتری و 200 اسبی ماکسیما هیچ گاه از صفحه ذهن عشاق ایرانی اتومبیل پاک نمی شود. این موتور با وجود مصرف نسبتا بالا، یک لذت رانندگی فوق العاده را نصیب خریداران می نماید.

جیلی امگرند EC7 - مدل 2014

شما به جای خرید یک سدان گمنام، نه چندان ایمن و با موتور کم کشش مجبورید بهایی گزاف بپردازید، ولی با حدود 125 تا 145 میلیون تومان می توانید ضمن صرفه جویی 60 میلیون تومانی، یک دستگاه جیلی EC7 امگرند سدان بخرید که چیزی از دنا پلاس توربو کم ندارد، بدنه فوق العاده ایمنی دارد، کیفیت ساختش در مقایسه با محصول داخلی برتر و بهتر است و هماهنگی خوبی میان جعبه دنده، سیستم تعلیق و موتورش وجود دارد. محدوده کارکرد جیلی امگرند سدان با این قیمت هم پایین و کمتر از 70 هزار بوده تا رسما شما خرید در حد نو با هندلینگ و ایمنی بالاتر را بخرید. این خودرو قطعا سال آینده قیمتی بالاتر از این رقم را تا مرز 200 میلیون خواهد داشت.

DS 3 - مدل 2017

دی اس خودروسازی است نوپا با ریشه های قدیمی در دل سیتروئن فرانسه که نخستین بار حدود 5 دهه پیش پای به بازار ایران گذاشته و با یک وقفه 50 ساله، بعد از برجام توانست عملکرد نسبتا مناسب را در بازار وراداتی های ایران از خود بروز دهد. تا کنون 5 محصول را به بازار ایران ارائه نموده که شامل هاچ بک 2 درب سری 3، هاچ بک 5 درب سری 5، سدان 5 ال اس، شاسی بلند کامپکت 4 کراس بک و کراس اوور سری 6 است.

البته از سال گذشته این برند از آخرین نمونه محصول خود با نام 7 کراس بک که یک کراس اوور اسپرت لوکس 1.5 میلیاردی است رونمایی نموده. محدوده قیمتی دی اس 3 بین 400 تا 450 میلیون تومان بوده و مهمترین ویژگی آن استفاده فراوان از هنر طراحی در بدنه و اتاق، موتور بسیار کم مصرف و قدرتمند، کابین راحت و مجلل، سیستم های ایمنی پیشرفته، رنگ های جذاب و البته تجهیزات رفاهی عالی در کابین است.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: برترین ها
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97826

به "با خرید این 8 خودروی کارنموده، بُرد نموده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خرید این 8 خودروی کارنموده، بُرد نموده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید