تخلف برخی نانوایی های سنتی، استفاده از بلانکیت در نان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بهرام دارایی، اظهار کرد: 70 هزار نانوایی در سراسر کشور فعال هستند که به صورت سنتی نان فراوری می نمایند و این مورد در برخی از آنها مشاهده و گزارش گردیده است.

تخلف برخی نانوایی های سنتی، استفاده از بلانکیت در نان

وی با اشاره به نظارت بر روش های فراوری نان از لحاظ بهداشتی، اضافه کرد: برخی اوقات، در بعضی از نانوایی ها به دلیل نبود مخمرها و یا هزینه بالای آن، به روش های غیرمعمولی مانند اضافه کردن نمک و جوش شیرین متوسل می شوند.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو از تخلف جدید در برخی نانوایی های سنتی اطلاع داد و گفت: به تازگی در برخی نانوایی ها، در پخت نان از سفیدنماینده ای به نام بلانکیت که برای سفید کردن قند در کارخانه های فراوری قند مصرف می گردد، استفاده می گردد که اضافه کردن آن در آرد و خمیر غیرمجاز است.

وی اعلام کرد: با یاری ناظران سطح عرضه معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، نظارت های لازم در این زمینه اعمال و به صنف آرد و غلات هم هشدار داده گردیده است که در این زمینه مراقبت نمایند.

به گفته دارایی، این مسئله در نان های صنعتی مطرح نیست و روش های آنها برای فراوری انواع نان معین و قابل قبول است، توصیه می گردد مردم درمورد مواد غذایی که به نام سنتی عرضه می گردد دقت بیشتری داشته باشند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3781

به "تخلف برخی نانوایی های سنتی، استفاده از بلانکیت در نان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف برخی نانوایی های سنتی، استفاده از بلانکیت در نان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید