تظاهرات گسترده مردم کشمیر اشغالی در حمایت از شیخ زکزاکی

به گزارش مجله سرگرمی، تظاهرات گسترده مردم کشمیر اشغالی در حمایت از شیخ زکزاکی در منطقه کارگیل برگزار شد.

تظاهرات گسترده مردم کشمیر اشغالی در حمایت از شیخ زکزاکی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طی روزهای اخیر مردم شهر کارگیل در کشمیر اشغالی در حمایت از شیخ زکزاکی رهبر جنبش شیعیان نیجریه تظاهرات نموده و خواهان آزادی فوری وی از زندان های حکومت نیجریه شدند.

این تظاهرات با حضور پر شور شیعیان کشمیر اشغالی در منطقه کارگیل و بعضی از شهرهای اطراف آن برگزار گردید. مردم این مناطق در این تظاهرات گسترده بار دیگر بر ضرورت آزادی فوری شیخ زکزاکی از زندان تأکید کردند.

در این راهپیمایی که پس از نماز آدینه با حضور پرشور مردم منطقه کارگیل برگزار گردید، تاکید بر آن شد که یاری های پزشکی فوری برای بهبودی سلامتی شیخ زکزاکی توسط دولت نیجریه فراهم شود.

گفته شده است جنبش اسلامی نیجریه اخیراً تأکید نموده بود که ارتش برای قتل شیخ زکزاکی توطئه چینی نموده است. فرزند شیخ زکزاکی هم تأکید نموده بود وهابیون بر حکومت نیجریه نفوذ دارند.

در دسامبر سال 2015 میلادی در پی حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان و منزل شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور در شمال استان کادونا دست کم 350 نفر به شهادت رسیدند. ابراهیم زکزاکی از آن موقع تاکنون به همراه همسرش در بازداشت به سر می برد و با اتهامات بی اساسی همچون قتل، اجتماع غیرقانونی و بر هم زدن نظم و آرامش همگانی روبه رو است.

.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33982

به "تظاهرات گسترده مردم کشمیر اشغالی در حمایت از شیخ زکزاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات گسترده مردم کشمیر اشغالی در حمایت از شیخ زکزاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید