حقایقی جالب در خصوص جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید ، بخش دوم

به گزارش مجله سرگرمی، واقعیات جنگ دنیای دوم

بی ثباتی که در جنگ دنیای اول به وجود آمد، پیش زمینه را برای شروع جنگ دنیای دوم شروع کرد که دودهه بعد به وقوع پیوست که بسیار ویرانگرتر از جنگ دنیای اول به شمار می رفت. آدولف هیتلر و حزب ناسیونال سوسیالیست او، با توجه به افزایش قدرت در یک کشور با اقتصاد و سیاست ناپایدار توانستند ملت آلمان را مجبور کنند تا معاهده هایی را با ایتالیا و ژاپن به امضا رسانند. تهاجم هیتلر به لهستان باعث شد تا در سپتامبر 1939 انگلیس و فرانسه با آلمان اعلام جنگ کنند. طی شش سال پس از ان جنگ باعث شد تا زمین ها و اموال بیشتری در سراسر دنیا حاصل گردد. از جمله واقعیات جنگ دنیای دوم که برای جامعه انسانی بسیار تلخ می باشد، کشته شدن بین 45 تا 60 میلیون نفر در این هیاهوی پر سر و صدای دنیای بوده است. در بخش اول این مطلب بخشی از این واقعیات را توضیح دادیم حال با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص بخش دوم واقعیات جنگ دنیای دوم که احتمالا نمی دانستید بیشتر بدانید.

حقایقی جالب در خصوص جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید ، بخش دوم

واقعیات جنگ دنیای دوم در مورد فاشیست ها

  1. ویلیام هیتلر برادرزاده آدولف هیتلر در طول جنگ دنیای دوم در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت می کرد. او پس از جنگ نام خود را تغییر داد.
  2. فاشیست های ایتالیایی به عنوان نماد خود فازس (fasces) را انتخاب نموده که مجموعه ای از چوب ها می باشد که به عنوان نماد قدرت روم باستان به شمار می رفته است.
  3. نازی ها میلیون ها لهستانی را کشتند. اما آن ها تصور می کردند که بچه ها و بچه ها لهستانی، آلمانی ها را نگاه می کنند بنابراین حدود 50 هزار کودک لهستانی توسط پدر و مادرهای آلمانی پذیرفته شدند.
  4. واحدهای ویژه ای توسط SS راهنمایی می شدند که به آن ها اینساتزگروپن (Einsatzgruppen) یا نیروهای وظیفه گفته می شد که به دنبال تهیجم های ارتش آلمان در کشورها حرکت می کردند. این افراد یهودیان را مجبور نموده تا گودال هایی حفر کنند و سپس آن ها را با گلوله کشته و درون همان گودال ها می انداختند. براورد شده است که این نیروهای وظیفه 1.4 میلیون یهودی را در طول جنگ دنیای دوم کشته است.
  5. زندانیانی به نام ساندرکوماندو (Sonderkommando) مجبور می شدند تا اجساد را دفن نموده و یا آن ها را در اجاق ها بسوزانند. کمتر از 20 هزار نفر از این زندانیان توانستند جان سالم به در ببرند.

واقعیات جنگ دنیای دوم در مورد بازیگران معروف

  1. چند بازیگر معروف در طول جنگ دنیای دوم شرکت داشتند. هنری فوندا توانست نشان ستاره برنزی را در اقیانوس آرام به دست آورد. والتر ماتو 6 نشان نبرد را زمانی که در B17 خدمت می کرد دریافت نمود. دیوید نیون نشان لیاقت هنگ آمریکایی ها را به دست آورد و همچنین کریستوفر لی یکی از خلبانان نیروی هوایی سلطنتی بود که تعدادی جوایز نیز به دست آورد.
  2. جان وین یا همان ماریون رابرت موریسون در 14 فیلم از جنگ دنیای دوم نقش بازی کرد اما به دلیل آسیب هایی که در فوتبال دیده بود هرگز نتوانست در جنگ شرکت کند.
  3. هیتلر عکسی از هنری فورد بنیانگذار شرکت فورد موتورز را روی میز خود نگه می داشت. هنری فورد نیز یک قاب عکس از رهبر آلمان نازی را در اتاق خود در میشیگان داشت. گفته می گردد که بعضی از دیدگاه های ضد یهودی هیتلر از هنری فورد نشات گرفته بوده است.
  4. در 31 ژانویه 1945 پرایوت ادی اسلوکی (Private Eddie Slovik) به دلیل ترک خدمت گلوله باران شد. او اولین آمریکایی بود که پس از جنگ های داخلی این کشور به خاطر جرم اعدام شده بود. همچنین او تنها کسی بود که در طول جنگ دنیای دوم مجازات شد.

واقعیات جنگ دنیای دوم در مورد نبردهای عظیم

  1. اگرچه که ژاپن در طول جنگ دنیای اول در کنار بریتانیا، فرانسه و آمریکا جنگیده بود اما در زمانی که پیمان صلح بسته شد احساس کرد که فریب خورده است. علاوه بر این در دهه 1920 دولت آن تحت کنترل ناسیونالیست های متعصب و متحد با ارتش نهاده شد که خاتمه باعث شد ژاپن به سمت آلمان متقاعد گردد.
  2. پس از شکست در جنگ دنیای اول، آلمان مجبور شد در سال 1919 پیمان ورسای را امضا نماید. او تمام امپراتوری های خود و همچنین بسیاری از زمین هایش مجبور شد از دست داده و به همسایگان خود بدهد. علاوه بر این آلمان از داشتن ارتش عظیم منع گشت. بیشتر آلمانی ها با معاهده مخالفت نموده و نارضایتی از آن در نهایت منجر به وقوع جنگ دنیای دوم گشت.
  3. از 40 هزار مردی که در قایق های U-boats خدمت کردند تنها 10 هزار نفر از آن ها بازگشتند.
  4. عظیمترین نبرد تانک ها در تاریخ بین 4 تا 22 ژانویه 1943 بین آلمان و روس ها در نقطه کورسک روسیه رخ داد. در این نبرد بیش از 3600 تانک درگیر بودند.
  5. عظیمترین حلقه جاسوسی ژاپن در جنگ دنیای دوم در ایالات متحده نبود. اما این در مکزیک و جایی که ناوگان آتلانتیک آمریکا حضور داشت نهاده شده بود.
  6. زندانیان جنگی که در اردوگاه های روسی بودند بیش از 85 درصد مرگ و میر را تجربه کردند.

واقعیات جنگ دنیای دوم در مورد جنایات جنگی

  1. بیشتریت مجرمان جنگی آلمان زمانی که جنگ به انتها رسید به عنوان پناهنده به اردوگاه های آوارگان منتقل شده و به این ترتیب توانستند آزادی را به دست آورند.
  2. آلمان در مجموع 3363 ژنرال در طول جنگ داشته و ایالات متحده تنها حدود 1500 ژنرال مورد استفاده قرار داد.
  3. قبل از اینکه آلمان نازی تصمیم داشته باشد تا یهودیان را با گاز خفه کند، در نظر داشت تا آن ها را به جزیره ماداگاسکار منتقل نماید.
  4. اگر لازم به نظر می رسید تا بمب اتم سومی در ژاپن انداخته گردد، شهری که برای آن در نظر گرفته شده بود توکیو بود.
  5. عظیمترین تلفات زندگی که نیروی دریایی ایالات متحده با آن روبرو شد در 30 ژوئیه 1945 به وجود آمد. کشتی جنگی یواس اس ایندیاناپولیس توسط زیردریایی ژاپنی I-58 مورد حمله نهاده شد. کاپیتان چالز مک وی، افسر فرمانده ارتش، تنها افسر نیروی دریایی بود که به دلیل از بین بردن کشتی در جنگ به دادگاه رانده شد.

واقعیات جنگ دنیای دوم در مورد رایش سوم

  1. رودولف هس، معاون آدولف هیتلر در حزب نازی، آخرین فردی بود که در برج لندن زندانی گشت.
  2. هیتلر زمانی که در زندان بود به دنبال توسعه یک ماشین مردم یا همان فولکس واگن بود. این اسم از کلمه volk به معنی مردم یا ملت گرفته شده است.
  3. در هشتم دسامبر 1941 بریتانیا و ایالات متحده به ژاپن اعلان جنگ دادند. در یازدهم دسامبر آلمان به ایالات متحده اعلان جنگ داد. آمریکا تنها کشوری است که آلمان به طور رسمی به آن اعلام جنگ نمود.
  4. نازی ها حکومتشان را رایش سوم نامیدند که از سال 1933 تا 1945 ادامه داشت. اولین دوره رایش امپراتوری مقدس روم در سال های 962 تا 1806 میلادی بوده است. رایش دوم امپراتوری آلمان نام داشته و از 1871 تا 1918 ادامه داشت. از سال 1919 تا 1933 نیز جمهوری ویمار نام داشت.
  5. جنگ دنیای دوم مخرب ترین درگیری در طول تاریخ بود. در این جنگ بیشترین میزان پول هزینه شد، بیشترین تجهیزات مورد استفاده نهاده شد، بیشترین مردم در آن کشته شدند و همچنین عظیمترین تغییرات نسبت به هر جنگی در تاریخ را ایجاد نمود.

واقعیات جنگ دنیای دوم در مورد اعضای حزب نازی

  1. در یک حرکت عجیب و غریب، معاون هیتلر رودولف هس که در تاریخ 10 می 1941 به صورت محرمانه برای مذاکره برای توافق صلح به اسکاتلند رفته بود، به آنجا حمله کرد. بریتانیا نتیجه گرفت که او از نظر روانی ناپایدار می باشد. او به عنوان یک بیمار روانی نگهداری شده تا در دادگاه جنایات جنگی نورمبرگ به حکم زندان محکوم شد.
  2. در 14 ژوئیه 1941 شوروی یک سلاح جدید را به نام کاتیوشا معرفی نمود که می توانست 320 راکت را در مدت 25 ثانیه شلیک نماید. بیش از 50 سال پس از آن امروزه همچنان این سلاح بسیار موثر می باشد.
  3. پس از سوء قصدی که در پرل هابر صورت گرفت، رییس جمهور روزولت به دنبال یک ماشین ضد گلوله گشت. با این حال مققرات دولتی اجازه نمی داد تا برای خرید یک ماشین بیش از 750 دلار هزینه نماید. بنابراین او تنها خودرویی که می توانست پیدا کند، خودروی لیموزین آل کاپون بود. پس از اینکه آل کاپون برای فرار مالیاتی دستگیر شد، خودروی او توسط وزارت خزانه داری مصادره گشت.
  4. در انتخابات سال 1928 کمتر از 3 درصد از مردم آلمان به حزب نازی رای دادند. از سوی دیگر در سال 1938 هیتلر به عنوان مرد سال مجله تایم انتخاب شد.

واقعیات جنگ دنیای دوم در مورد اثرات پس از جنگ

  1. افسردگی عظیم در سراسر دنیا گسترش یافت. این موضوع مانع از پرداخت جریمه های جنگ دنیای دوم شد. انگلیس و فرانسه مجبور شدند بدهی های خود را به ایالات متحده پرداخت نموده و این امر نیز به نوبه خود باعث افزایش نارضایتی در سراسر دنیا گشت.
  2. هیتلر پرچم نازی را طراحی کرد. رنگ قرمز برای ایده اجتماعی نازیسم، رنگ سفید برای ناسیونالیسم و نشان سواستیکای سیاه برای مبارزه با مرد آریایی بود.
  3. از آنجا که رهبر نروژ ویدکون کوئیزلینگ (Vidkun Quisling) پس از اشغال به طور فعال با آلمان همکاری نمود، نام او به زبان نروژی به نام خائن ثبت شده است.
  4. در سراسر مکان های اشغال شده اروپا بسیاری از مردم با آلمان همکاری کردند. پس از آنکه کشورهای آن ها آزاد شد بعضی از مردم محلی آن ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و یا موی سر زنان را کوتاه کردند تا به این شکل انتقام گیرند.
  1. در سال 1974 یک سرباز ژاپنی به نام هیرو اونودا (Hiroo Onoda) در جنگل های یکی از جزایر اقیانوس آرام به نام لوبانگ پیدا شد. او 29 سال در آنجا پنهان شده بود بدون آنکه مطلع باشد که کشورش تسلیم شده است.
  2. ژاپن و روسیه هرگز پس از جنگ دنیای دوم به طور رسمی خصومت میان خود را کنار نگذاشتند. در سال 2000 برنامه ای برای امضای معاهده یک صلح رسمی برگزار گردید که در نهایت ناکام ماند. ژاپن قصد داشت تا روسیه 4 جزیره ای که پس از جنگ دنیای دوم گرفته بود را بازگرداند.

منبع: www.factretriever.com

blogpo.ir: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

mykonos.ir: میکونوس: سفر به زیباترین شهر یونان

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85529

به "حقایقی جالب در خصوص جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب در خصوص جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید