رباتی که به بیماران لباس می پوشاند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان رباتی ابداع نموده اند که به افراد سالمند یاری می نماید فعالیت های روزانه را انجام دهند. این در حالی است که انگلیس با بحران کمبود پرستار دست و پنجه نرم می نماید.

رباتی که به بیماران لباس می پوشاند

ربات مذکور که بکستر نام دارد مجهز به دو بازو و انگشتانی است که با پرینتر سه بعدی ساخته شده اند. ربات مذکور با یاری این انگشتان می تواند به افراد در فعالیت هایی مانند لباس پوشیدن یاری کند.

بکستر به یاری هوش مصنوعی متوجه می گردد فرد چه زمانی احتیاج به یاری دارد و همچنین با گذر زمان از مسائل صاحب خود باخبر می گردد.

استادان و دانشجویان دکترای امپریال کالج لندن در Personal Robotics Lab این ربات را ساخته اند. بکستر در حقیقت نخستین بار توسط استارت آپRethink Robotics در سال 2011 میلادی ساخته شد و از آن موقع تاکنون تغییرات مختلفی در آن ایجاد شده است.

این دستگاه اکنون یک صورت کارتونی و انگشتانی با قابلیت های مختلف دارد. هدف از ساخت آخرین نسخه ربات ارتقای توانای خوانش حرکات ربات یا به عبارتی درک بیمار در زمانی است که نمی تواند از اعضای بدن خود استفاده کند.

البته در حال حاضر بکستر برای استفاده افراد عادی آماده نیست و محققان مشغول ارتقای قابلیت های آن هستند.

ربات مذکور در صورت آماده سازی به کارکنان بخش خدمات درمان یاری شایانی می نماید. این در حالی است که در انگلیس به 40 هزار پرستار احتیاج است و پیش بینی می گردد این رقم پس از برگزیت دو برابر گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41073

به "رباتی که به بیماران لباس می پوشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که به بیماران لباس می پوشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید