زنان سرپرست خانوار گلستانی نیازمند حمایت بیشتری هستند

به گزارش مجله سرگرمی، کلثوم غفاری در مصاحبه با مهر، اظهار کرد: توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و آشنائی آنان با شیوه های فراوری، مشاغل خانگی و کارگاه های خرد در زمینه های مختلف شغلی امری ضروری و موجب ارتقای زندگی آنان می گردد و دستگاه های اجرائی مسئول در این حوزه باید برای بهبود شرایط آنان راهکارهای به روز و ویژه ای را طراحی و اجرا نمایند.

زنان سرپرست خانوار گلستانی نیازمند حمایت بیشتری هستند

وی اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار قشری از جامعه هستند که به دلایل مختلف، رسالت نان آوری و مسئولیت های زندگی خانوادگی برعهده آنان قرار گرفته است. زنانی که به رغم شرایط سخت، سرپرستی فرزندانشان را یک تنه عهده دار گردیده اند و اکثراً حاضر به ازدواج مجدد نیستند و حمایت های اجتماعی از این زنان در جامعه علاوه بر القای حس تنها نبودن، نوعی تقدیر از همت آن ها را از سوی جامعه گوشزد می نماید.

غفاری ادامه داد: بسیاری از این زنان با داشتن مهارت های هنری و تولیدی در زمینه های مختلف به دلیل فقدان حمایت های لازم از سوی دستگاه های اجرایی از جمله دریافت تسهیلات کم بهره و بازار ثابت برای فروش محصولات خود با مشکل روبرو هستند و لازم است تا اقدامات جدی در این زمینه برای حمایت از آنان صورت گیرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان توضیح داد: بنا بر آمار موجود بیش از 60 هزار زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که احتمال داده می گردد آمار آنان از این تعداد بیشتر باشد، چرا که نام بسیاری از آن ها در لیست های حمایتی ثبت نگردیده است.

وی اضافه کرد: اعتیاد، پایین بودن میانگین سن مردان، نرخ بالای مرگ و میر ناشی از بیماری در مردان، تصادفات منجر به فوت مردان و طلاق از جمله عوامل بازتولید زن سرپرست خانوار هستند و باید برای پیشگری از آسیب های بعدی که این زنان و و فرزندان آنها را تهدید می نماید بسته های حمایتی بیشتری ارائه گردد.

به گفته غفاری در کنار حمایت و پشتیبانی های فوق، نیازمند آموزش های لازم برای ارتقاء و اصلاح نگاه آحاد مردم در برخورد با این افراد هستیم تا با احساس امنیت بیشتری در جامعه حضور یابند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1386

به "زنان سرپرست خانوار گلستانی نیازمند حمایت بیشتری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان سرپرست خانوار گلستانی نیازمند حمایت بیشتری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید