سفر عمران خان به ایران می تواندصلح را برای منطقه ارمغان آورد

به گزارش مجله سرگرمی، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر امور حقوق بشر پاکستان که به عنوان یکی از اعضای هیات همراه با عمران خان نخست وزیر پاکستان فردا به تهران خواهد آمد، با اشاره به نقش و صندلی دو کشور در منطقه، در تشریح انتظارات از این سفر گفت: می تواند صلح را برای منطقه به ارمغان آورد.

سفر عمران خان به ایران می تواندصلح را برای منطقه ارمغان آورد

شیرین مزاری روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران در اسلام آباد اضافه نمود: سفر عمران خان به ایران با در نظر دریافت زمان بندی آن و اوضاع فعلی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به حوادث اخیر سیل در ایران گفت که ما می خواهیم همچنین با ملت ایران و دولت این کشور ابراز همسبتگی کنیم.

مزاری اظهار کرد که هیات عالی رتبه پاکستان در جریان این سفر موضوعات بسیار مهمی را مربوط به روابط و همکاری های دو جانبه مورد پیگیری قرار می دهد زیرا در ماه های گذشته دیدارهایی در سطح مقام های عالی رتبه دو کشور انجام نشده بود و به همین دلیل این سفر فرصت خوبی برای گفتگو در عالی ترین سطح محسوب می گردد.

وی با اشاره به این که عمران خان به اتفاق هیات همراهش در مرحله اول به مشهد مقدس خواهد رفت، گفت: این سفر نه تنها از منظر سیاسی دارای اهمیت بالایی است ، بلکه از لحاظ معنوی نیز این سفر برای ما از اولویت ویژه ای برخوردار است.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان ابراز امیدواری کرد که نتایج پرباری از سفر نخست وزیر پاکستان به ایران دریافت گردد و این تحول، پیغام صلح را به منطقه برساند .

مزاری تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه دارای مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی هستند و هرگونه سوء تفاهم احتمالی میان دو کشور همواره به وسیله بازدید و گفت وگو در سطح مقام های عالی رتبه قابل پیگیری و برطرف بوده است.

شیرین مزاری با ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت: ما همواره نیازمند همکاری مشترک و بهبود روابط با تمامی کشورهای همسایه به ویژه با کشورهایی نظیر ایران هستیم که خوشبختانه هیچ اختلاف در هیچ زمینه ای نداریم.

وی تاکید نمود: قطعا سفر نخست وزیر پاکستان به تهران به بهبود روابط و همکاری های مشترک یاری فراوانی خواهد نمود.

مزاری طرح وضعیت زندانیان پاکستانی در ایران و رسیدگی به مسائل آنان را یکی از موضوعات مورد بحث با مسئولان ایرانی مطرح نمود و اضافه نمود : نخست وزیر پاکستان متعهد به تامین رفاه برای همه زندانیان این کشور در خارج است.

آساق*272*274**1104**

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20273

به "سفر عمران خان به ایران می تواندصلح را برای منطقه ارمغان آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر عمران خان به ایران می تواندصلح را برای منطقه ارمغان آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید