قبایل بومی آمریکا در حال آنالیز لغو پیمان با حکومت واشنگتن هستند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جامعه قانونگذاری قبایل یاکاما در آمریکا گفت قبیله های بومی آمریکا به دلیل رویکرد و مواضع منفی ترامپ نسبت به بومیان این کشور، در حال آنالیز لغو پیمان با حکومت واشنگتن هستند.

قبایل بومی آمریکا در حال آنالیز لغو پیمان با حکومت واشنگتن هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، متیو تاماسکین، رئیس جامعه قانونگذاری قبایل یاکاما در آمریکا گفت قبیله های بومی آمریکا به دلیل رویکرد و مواضع منفی ترامپ نسبت به بومیان این کشور، در حال آنالیز لغو پیمان با حکومت واشنگتن هستند که در قرن 19 میان آن ها با دولت امضا شده بود.

رئیس جامعه قانونگذاری قبایل یاکاما گفت: ما می دانیم که دولت کنونی آمریکا ضد سرخپوست ها است. ما حتی راجع به انتها دادن به پیمانمان با آمریکا گفتکو نموده ایم. بخشی از این به خاطر مسائل بودجه است، آن ها بودجه بسیاری از برنامه را نمی دهند و به طور سیستماتیک اقداماتی را علیه حاکمیت قبایل انجام می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر پیمان از بین برود چه اتفاقی رخ خواهد گفت، پروسه لغو پیمان آهسته و طولانی خواهد برد.

تاماسکین با اشاره به اینکه این پیمان در سال 1855 امضا شده است گفت، حکومت آمریکا طی این سال ها خیلی آهسته در حال از بین بردن این پیمان است.

وی اضافه نمود، همه قبایل بومی از مواضع منفی دونالد ترامپ تاثیر می پذیرند بنابراین ما آن را متوقف می کنیم تا یک قبیله متحد باقی بمانیم. طی این دوسالی که از دولت ترامپ میگذرد او با هیچ یک از رهبران قبایل دیدار ننموده است.

کوشش سرخپوستان آمریکا برای لغو پیمان با واشنگتن

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5439

به "قبایل بومی آمریکا در حال آنالیز لغو پیمان با حکومت واشنگتن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبایل بومی آمریکا در حال آنالیز لغو پیمان با حکومت واشنگتن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید