نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طی آیینی، کاشی ماندگار بر سردر منزل استاد عیسی قلی پور، نوازنده موسیقی مقامی خراسان شمالی و از بازماندگان بخشی های شمال خراسان، نصب شد.

نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه گفت: امروز پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه، با حضور جمعی از مردم فرهنگ دوست و مسئولان استان و شهرستان، کاشی ماندگار استاد عیسی قلی پور بر سر در منزل این نوازنده موسیقی مقامی نصب شد.

یزدان پناه توضیح داد: طرح کاشی ماندگار، بر اساس وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهت حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی انجام می گردد.

وی با بیان اینکه نخستین کاشی ماندگار در بجنورد، امروز بر سر در منزل استاد قلی پور نصب شد، اضافه نمود: این طرح برای چهره های ماندگار، شاخص و تأثیرگذار در یک رسته فرهنگی و هنری که در حوزه فعالیت خود مرزهای جدیدی را ترسیم نموده اند، انجام می گردد.

وی مطرح نمود: استاد قلی پور تاکنون در جشنواره های متعددی شرکت و با کسب درجات بالا و لوح های ارزنده در سطح ملی و جهانی موجب سربلندی فرهنگ خراسان شمالی است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42750

به "نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید