نکاتی در خصوص انتخاب نام مناسب کافه

به گزارش مجله سرگرمی، انتخاب نام برای یک کسب و کار جدید شاید کمی سخت باشد، اما بعضی افراد همواره ایده های خوبی برای انجام این کار دارند. نام مناسب کافه از همان موارد است که اتفاقا افرادی هم هستند که با یاری دوستان و آشنایان خود لیستی از نام های مختلف را جمع آوری نموده و سعی می کنند بهترین آن ها را برای نام گذاری شرکت، مغازه، رستوران یا کافه جدید خود انتخاب کنند. برای انتخاب نام گزینه های متفاوتی پیش روی شماست. اما این که چه نامی بهتر است یا چه نامی توجه افراد را بیشتر به خود جلب می نماید، می تواند تاثیر بسیار زیادی در جلب مشتری و موفقیت کار شما داشته باشد. در این بخش قصد داریم نمونه هایی از روش های انتخاب نام کافه را معرفی کنیم. پس اگر به دنبال راه اندازی کافه هستید و می خواهید بهترین نام را انتخاب کنید، با خبرنگاران همراه باشید.

نکاتی در خصوص انتخاب نام مناسب کافه

رویکردهای رایج برای انتخاب نام

انتخاب نام مناسب کافه یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی کافه است. پس از فراهم کردن سرمایه، پیدا کردن مکان مناسب، دکوراسیون فضای کافه، استخدام کارکنان و... نوبت انتخاب نام کافه است. نامی که برای مخاطب جذاب بوده و او را وادار کند برای یک بار هم که شده به کافه شما بیاید و آن را امتحان کند. شما چه نامی را برای کافه خود در نظر گرفته اید؟ شاید همان نامی را انتخاب کنید که همواره در رویاهای خود به آن فکر می کردید! مثلا فکر می کردید اگر یک روز بتوانید یک کافه راه بیندازم حتما نامش را این می گذارم! در هر حال افراد برای انتخاب نام کافه خود از گزینه های متفاوتی استفاده می کنند که رایج ترین آن ها را در ادامه با هم می خوانیم.

واژه ها و اصطلاحات مرتبط

اولین نکته ای که در انتخاب نام برای کسب و کار جدید خود باید به آن توجه داشته باشید، واژه ها و اصطلاحات مرتبط با کار شماست. قطعا در راه اندازی کافه می توانید از نام انواع خوردنی ها یا نوشیدنی ها یاری بگیرید. می توانید آن ها را به صورت یک واژه تنها به کار ببرید یا از ابزارهای مرتبط نیز در کنار آن بهره ببرید تا نام کافه شما را جذاب تر کند. انتخاب اکسسوری های مربوطه به تنهایی نیز جذاب به نظر می رسند. حتما نام هایی چون کافه لاته یا موکا به گوشتان خورده است. بعضی از افراد نیز از واژه هایی مانند فنجان یا ماگ در بخشی از نام کافه خود استفاده می کنند.

نام صاحب کافه

از گزینه های دیگر که در انتخاب نام کافه خود می توانید از آن بهره ببرید، نام خودتان می باشد. به عنوان مثال کافه های زنجیره ای لمیز (Lamys) که بر اساس نام صاحب کافه، آرمین لمیع، نامگذاری شده و اکنون تبدیل به یک برند شده است. کافه های زنجیره ای امیرشکلات نیز مثال دیگری از این نوع نامگذاری هستند. اتفاقا این انتخاب نه تنها بد نیست، بلکه بسیار هم جذاب و خاص است. این نام ها به راحتی در ذهن افراد می مانند و حتی می توان گفت تا حدی شخصیت صاحب کافه را نیز در ذهن مشتریان خود تداعی می کنند.

نام های روشنفکرانه

بعضی از افراد به کتاب، ادبیات، سیاست و ... علاقه بسیاری دارند و شاید دوست داشته باشند نام کافه خود را نیز با توجه همین علاقه شان انتخاب کنند. اتفاقا فکر بدی هم نیست. می توان تم کافه نیز بر اساس نام کافه انتخاب کرد و محیطی جذاب برای مشتریان ایجاد نمود. البته پیشنهاد می کنیم از روی علاقه خود این نام ها را انتخاب نمایید نه به خاطر ژست روشنفکرانه اش!

مکان کافه

قطعا در راه اندازی کافه به مکان آن توجه کرده اید. باز هم مکان کافه می تواند به یاری شما بیاید تا نام کافه مناسبی را انتخاب کنید. کافه شما کجاست؟! نام پارک روبروی کافه، نام کوچه ای که کافه در آن قرار گرفته است، نام نزدیک ترین چهارراه یا موارد دیگری که می تواند به عنوان نام کافه مطرح شوند یا بخشی از نام کافه را در خود داشته باشند. کافه نادری مثالی از این نوع نامگذاری است. این کافه در خیابان نادری واقع شده و علت نامگذاری آن نیز مکان آن بوده است.

پرهیز از کپی برداری

نکته ای که باید در راه اندازی هر کسب و کاری به آن توجه داشته باشید این است که از خود بپرسید مردم چرا باید شما را انتخاب کنند؟ بین کافه های رنگارنگ و متنوعی که در سطح یک شهر دیده می گردد، دلیل انتخاب کافه شما برای مشتری تان چیست؟ شما چه تفاوتی با دیگر کافه های هم تراز خود دارید؟ قطعا این تفاوت و تمایز را در نامگذاری کافه نیز باید رعایت کنید. از کپی برداری جدا خودداری کرده و سعی کنید در بخش های گوناگون از خلاقیت خود یاری بگیرید. کافه پشت بوم نمونه ای این نوع انتخاب است و قطعا کسی که یک بار به این کافه رفته باشد نام آن را فراموش نخواهد نمود.

نام مناسب برای کافه

نکته ای که در انتخاب نام مناسب کافه باید به آن توجه داشته باشید، کوتاه بودن آن است. شاید یک نام کوتاه و یک کلمه ای بیشتر به یاد افراد بماند اما سادگی بیش از اندازه نیز اصلا خوب نیست. جذابیت و دلنشین بودن نام کافه نیز از جمله مواردی است که می تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد. پیشنهاد می کنیم سعی کنید نام های جدید و غیر تکراری را برگزینید. کلیشه ای بودن و کپی کردن فکر چندان خوبی نیست! در ادامه نکاتی را مطرح می کنیم که باید در حین انتخاب نام مناسب کافه مدنظر داشته باشید.

نام های غیرمعمول

نام های ساده و معمول از جمله نام هایی است که بیشتر در ذهن افراد می مانند. اما به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب نام های ساده به تنهایی برای موفقیت کار شما کافی نیست. در عین سادگی، غیر معمول بودن را نیز رعایت کنید. نام های معمولی، نام های آشناتری برای مخاطبین شما هستند و قطعا بیشتر به دل آن ها می نشینند، اما دلنشین بودن نام دقیقا چیزی است که شما باید از آن پرهیز کنید. زیرا این نوع نام ها انگیزه ای برای مخاطب ایجاد نکرده و به راحتی از یادشان می رود. اما، نام غیر معمول مخاطب را کنجکاو کرده و او را وادار به انتخاب کافه شما می نماید. این نوع نام ها به یاد می مانند و پرطرفدارتر هستند. به عنوان مثال کافه سیاه و سفید که نامی جذاب و جدید به نظر می رسد.

نام های خاص

برای انتخاب نام مناسب کافه خود می توانید از نام کافه های خارجی، شخصیت های معروف یا شهرهای مختلف جهان هم بهره ببرید.

نام شفاف و معنادار

نام انتخابی شما باید معنی خاصی داشته باشد و تصویر یا حسی را در مخاطب ایجاد کند. هرچه این احساس بیشتر باشد، ماندگاری نام کافه در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود. در این مورد می توان به کافه پرسه اشاره نمود. پرسه نامی تک کلمه ای و ساده و در عین حال خاص و غیر معمول است. پرسه مخاطب را به یاد پرسه های گاه و بی گاه در شهر می اندازد و قطعا خاطرات گوناگونی را در ذهن افراد تداعی خواهد نمود.

نام مخصوص شما

توجه داشته باشید نامی را انتخاب کنید که قبلا کسی آن را انتخاب نکرده باشد. انتخاب یک نام غیر تکراری، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر تصمیم دارید نام کافه خود را توت فرنگی انتخاب کنید، دقت کنید که کافه ای با این نام وجود نداشته باشد و حتی دامنه ای نیز به این نام ثبت نشده باشد.

نام مناسب یک برند!

هدفتان از راه اندازی کافه چیست؟ دوست دارید یک مکان دنج و کوچک در شهر یا محله خود داشته باشید و درآمدی معمولی کسب کنید یا این که فکر های بزرگ تری در سر می پرورانید؟ شاید بعدها بخواهید فعالیت خود را گسترده تر کرده و تبدیل به یک برند شوید! اگر چنین است، پس از همین الان باید نام مناسب کافه خود را انتخاب کنید. نامی که بتواند جوابگوی تمامی شعبه های شما در سطح شهر، کشور یا حتی جهانی باشد! البته برای جهانی شدن لازم نیست نامی غیر ایرانی انتخاب کنید.

یکی از راه های پیشنهادی ما برای انتخاب نام مناسب کافه این است که با دوستان خود یک جلسه بگذارید. آن گاه می توانید ایده های مختلف و بکری را برای نام کافه در نظر گرفته و بهترین آن ها را انتخاب نمایید. جلسات محبت آمیز معمولا شوخی ها و اصطلاحات عامیانه را به دنبال دارند که شاید بتواند برای انتخاب نام از آن ها استفاده کرد. صداواژه ها و واژه های ابداعی نیز می توانند بخشی از لیست شما باشند. در کنار این ها می توانید گزینه های دیگری چون جغرافیا، مواد اولیه و تجهیزات نیز مد نظر داشته باشید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43076

به "نکاتی در خصوص انتخاب نام مناسب کافه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در خصوص انتخاب نام مناسب کافه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید