وزیر اقتصاد در جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی تاکید نمود؛ بهره گیری از مولفه های آمایش سرزمینی در جذب سرمایه گذاری خارجی

به گزارش مجله سرگرمی، دژپسند گفت:باید با بکارگیری از ظرفیت های قومی، بومی، دینی و مذهبی، سرمایه گذاری به سمت اقتصاد ایران راهنمایی گردد.

وزیر اقتصاد در جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی تاکید نمود؛ بهره گیری از مولفه های آمایش سرزمینی در جذب سرمایه گذاری خارجی

به گزارش به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی که در محل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران برگزار گردید، با تاکید بر کم کردن فاصله جلب تا جذب سرمایه خارجی و آنالیز شکاف بین آن، گفت: بکارگیری از ظرفیت های قومی، بومی، دینی و مذهبی در سرمایه گذاری خارجی بسیار کمرنگ بوده و ضروری است در جهت استفاده از این فرصتها و ظرفیتها، سرمایه گذاری به سمت اقتصاد ایران راهنمایی گردد.

فرهاد دژپسند در این جلسه که با حضور معاونین وزیر، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانها، نمایندگان بخش تعاون و برخی مدیران دستگاههای اجرایی کشور برگزار گردید، با بیان این مطلب گفت: برای اینکه به حداقل سهم مان در اقتصاد بین الملل برسیم، باید از حداکثر توان بخش دولتی و خصوصی کشور استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: در شرایط فعلی، موضوع سرمایه گذاری خارجی از بحث ضرورت عبور نموده و تبدیل به یک امر اجتناب ناپذیر برای کشور شده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به الزامات استفاده از سرمایه خارجی، گفت: ایجاب استفاده از سرمایه خارجی فقط محدود به موضوع تامین مالی نیست بلکه تاکید بر انتقال تکنولوژی و محرک موتور اقتصاد کشور نیز در آن وجود دارد.

وی با بکار گیری تعبیر عقاب گونه برای شکار فرصت های جذب سرمایه گذاری خارجی، توضیح داد: باید با پرواز در بالاترین ارتفاع، مناسب ترین فرصتهای سرمایه گذاری را شناسایی و جذب کنیم.

دژپسند با اشاره به بر لزوم پهن کردن فرش نفیس دستبافت قرمز برای سرمایه گذاران داخلی آنرا در جذب سرمایه گذاران خارجی موثر دانست و تاکید نمود: یکی از معیارهای انتخاب مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانها، برنامه های آنان برای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی و از طرف دیگر شاخص ارزیابی مدیران، میزان جذب سرمایه گذاری خارجی است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران با دارا بودن منابع عظیم معدنی و طبیعی و سهم 1.2 درصدی جمعیت و وسعت، نیازمند کوشش بیشتر برای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی است.

وزیر اقتصاد گفت: به سرمایه گذاران باید بخاطر خدمتی که به مردم در جهت فراوری و اشتغال می نماید باید احترام گذاشت.

دژپسند در سرانجام ضمن تبریک اعیاد مربوط به ماه ربیع الاول، تاکید نمود: باید با اقدامات خوبی که در اقتصاد انجام می دهیم، همراه با جشن های هفته وحدت، شادی ناشی از این اقدامات را نیز در نهاد مردم ببینیم.

این گزارش می افزاید: قبل از سخنان وزیر اقتصاد، محمد خزاعی، رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی هیات سرمایه گذاری خارجی ارائه کرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6323

به "وزیر اقتصاد در جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی تاکید نمود؛ بهره گیری از مولفه های آمایش سرزمینی در جذب سرمایه گذاری خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد در جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی تاکید نمود؛ بهره گیری از مولفه های آمایش سرزمینی در جذب سرمایه گذاری خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید