وزیر کشور انگلیس رما کاندیدای جانشینی ترزا می شد

به گزارش مجله سرگرمی، ساجد جاوید وزیر امنیت داخلی انگلیس رسما خود را به عنوان نامزد جانشینی ترزا می برای کسب ریاست حزب محافظه کار معرفی کرد.

وزیر کشور انگلیس رما کاندیدای جانشینی ترزا می شد

فارس به نقل از اسکای نیوز نوشت: ساجد جاوید وزیر امنیت داخلی انگلیس با انتشار یک پیغام ویدئویی خود را رسما به عنوان نامزد جانشینی ترزا می رهبر حزب محافظه کار کرد.

جاوید در پیغام خود تاکید نموده است که حزب محافظه کار احتیاج به احیای اعتماد و ایجاد اتحاد در بین اعضای خود دارد و باید فرصتهای جدیدی در سراسر بریتانیا خلق کند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس آدینه گذشته با اعلام استعفای خود گفت که در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسما از سمت خود کناره گیری می نماید. این مساله علاوه بر تشدید بحران در انگلیس در ارتباط با برگزیت، باعث ایجاد شکاف و بحرانی تر شدن اوضاع حزب حاکم محافظه کار انگلیس نیز شده است.

ترزا می با اعلام استعفا از پست نخست وزیری انگلیس، اضافه کرد: اکنون برای من روشن شده که به نفع کشور است تا یک نخست وزیر جدید، کوشش ها (برای برگزیت) را راهنمایی کند. پس امروز اعلام می کنم که به عنوان رهبر حزب محافظه کار در روز آدینه 7 ژوئن استعفا می دهم تا نفر بعدی انتخاب گردد.

بعد از سه بار رد شدن توافق برگزیت در مجلس انگلیس، تهدید اتحادیه اروپا به خروج اجباری انگلیس بدون توافق و همچنین استعفای معاون مجلسی دولت، ترزا می اجبارا در راستا استعفا نهاده شد.

نتایج انتخابات مجلسی اروپا در انگیس که روز یک شنبه برگزار گردید نیز نشان میدهد حزب محافظه کار اقبال عمومی خود را در این کشور از دست داده است و احتیاج به یک خانه تکانی اساسی دارد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: حزب برگزیت وابسته به نایجل فاراژ از حامیان خروج از اتحادیه اروپا، براساس نتایج نظرسنجی پای شعب بیشترین کرسیها را کسب نموده است و این مساله موجی از خشم از ترزا می که پیروز به اجرایی کردن خروج لندن از اتحادیه اروپا نشده است را برانگیخته است.

بی بی سی گزارش داد: حزب محافظه کار انگلیس احتمالا 10 تا 12 درصد کمتر از 23 درصدی که در انتخابات 2014 کسب نموده بود رای خواهد آورد و احتمالا بدترین نتیجه را درمیان احزاب این کشور کسب خواهد نمود

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25414

به "وزیر کشور انگلیس رما کاندیدای جانشینی ترزا می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور انگلیس رما کاندیدای جانشینی ترزا می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید