پژوهش زیربنای توسعه است، استفاده از ظرفیت پژوهشگران

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید مناف هاشمی، بعدازظهر شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران، فناوران و دانش آموزان استان گلستان که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار گردید، اظهار کرد: باید تعامل بیشتری بین حوزه دانشگاه و حوزه صنعت و فراوری ایجاد گردد.

پژوهش زیربنای توسعه است، استفاده از ظرفیت پژوهشگران

وی افزود: بارزترین شاخص توسعه کشورها اقدامات آن ها در زمینه تحقیق و پژوهش و اقدامات فناوری نو است.

هاشمی ادامه داد: در برنامه پنج ساله توسعه تأکید زیادی به پژوهش شده زیرا جز این راهی برای توسعه نیست.

وی با تاکید بر حمایت از نخبگان گفت: در کشورهای مختلف جهان سرمایه گذاری خوبی در زمینه پژوهش صورت می گیرد و توانسته اند به توفیقات خوبی دست یابند.

استاندار گلستان اعلام کرد: چرا پژوهش در کشور ما صندلی واقعی خود را نمی یابد، این امر هم نیازمند تحقیقات گسترده ای است.

تحقیق گردد که چرا نتوانسته این از ظرفیت پژوهشگران استفاده کنیم

استاندار گلستان توضیح داد: همه مسائل به پول و مسائل مالی ختم نمی گردد و باید تحقیق کرد که چرا نتوانسته ایم از ظرفیت پژوهشگران استفاده کنیم.

وی گفت: البته این نکته را هم نباید از ذهن دور کنیم که برای حمایت از پژوهشگران و دستاوردهای آن ها اقداماتی در کشور صورت نگرفته اما باید به نقطه ای برسیم که استفاده از دستاوردها و ظرفیت های آن ها راه اول صنعتگران باشد.

هاشمی اعلام کرد: استانی با اقوام و اقلیم های مختلف و معروف به ایران کوچ هستیم و ظرفیت های بالایی در همه زمینه ها داریم و این امر هنوز نتوانسته ما را به صندلی واقعی خود در کشور برساند.

وی افزود: بالغ بر چهار میلیون تن از محصولات کشور در گلستان فراوری می گردد و باید اتفاقاتی در مراکز پژوهشی ما روی دهد که بهره وری ما بیشتر گردد.

هاشمی افزود: در صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و دامداری و گردشگری ظرفیت خوبی داریم اما همه نهادها باید با برنامه جلو بروند که بتوانند اقتصاد را شکوفا نمایند.

وی توضیح داد: همه دستگاه ها با منابع خود می توانند پژوهش هایی را در زمینه توسعه و برطرف مسائل کشور انجام دهند و اگر در زمینه استارت آپ ها و فناوری ها خوب حرکت کنیم بدون شک کشور متحول خواهد شد.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: شما باید از فرصت ها خود به خوبی بهره ببرید زیرا بعد از فارغ التحصیلی باید تخصص لازم را برای ورود به حرفه و شغل داشته باشید.

هاشمی اظهار کرد: جی دی پی برخی از کشورها با همین زیرساخت ها و ظرفیت ها، بیشتر از ما است و باید تمام حوزه ها را با هم حرکت دهیم تا موفق شویم.

وی با اشاره به نقش پژوهش در همه حوزه ها گفت: بالای 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان داریم و عمق آن ها از 15 متر به 200 هم رسیده است و با این امر توسعه پایدار رقم نمی خورد بلکه باید با برنامه و پژوهش راه حل ای برای آن بیندیشیم.

هاشمی خروجی محور بودن اقدامات را لازمه کار توسعه دانست و توضیح داد: هدف گذاری های خوبی در زمینه های مبارزه با آسیب های اجتماعی، کشاورزی و غیره اجرا شده که منتج به افزایش اعتبارات در این زمینه ها شده است.

وی گفت: نباید برای دو درصد پژوهش درگیر اوراق شده و آن را به صورت صوری جذب کنیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8341

به "پژوهش زیربنای توسعه است، استفاده از ظرفیت پژوهشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش زیربنای توسعه است، استفاده از ظرفیت پژوهشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید