چابهار آماده جشنواره ملی مونسون

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، آمادگی لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره تابستانی و ملی مونسون را دارد.

چابهار آماده جشنواره ملی مونسون

محمد اکبر چاکرزهی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره با برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی از 24 تا 29 مردادماه 98 برگزارمی گردد.

وی از رقابت سرآشپزهای مطرح کشوراز 27 تا 29 مردادماه 98 دراین جشنواره اطلاع داد و اضافه کرد: با توجه به استقبال شرکت نمایندگان، مهلت ثبت نام تا 25 مردادماه تمدید شده است تا افرادبیشتری بتوانند در این رقابت شرکت نمایند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار توضیح داد: رقابت سرآشپزها می تواند منجر به معرفی بسیاری از غذاهای محلی استان سیستان و بلوچستان که تاکنون ناشناخته مانده اند، گردد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه سوغات، هدایا و صنایع دستی مناطق مختلف کشور از دیگر برنامه های این جشنواره است.

چاکرزهی اعلام کرد: برای ایجاد فضایی متنوع و شاد برای مسافرین، گردشگران و شهروندان برنامه هایی فرهنگی و هنری از جمله موسیقی سنتی نواحی مختلف کشور تدارک دیده شده است.

وی اعلام کرد: ورزش های دریامحور مانند موج سواری، اسکی روی آب و قایق سواری ودیگرورزش های ساحلی نیز برگزارمی گردد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: درنشست های آینده با استانداری و کمیته سوخت استان سیستان و بلوچستان تمهیدات و تدابیری جهت مشکل سوخت خودروهای مسافران با توجه به بعد مسافت اندیشیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، این روزها درحالی عمده نقاط ایران موج گرما را تجربه می نمایند که در جنوب شرق ایران، سواحل مکران، فصل مونسون با بادها و بارش های بهاری حکم فرماست و این سواحل با متوسط دمای 28 تا 30 درجه را به یکی از خنک ترین نقاط ایران در این فصل تبدیل نموده است.

فصل مونسون که از اوایل خردادماه شروع می گردد، در مردادماه به بهترین ایستگاهش می رسد و موجب می گردد ساحلنشینان سواحل مکران از کنارک، چابهار تا گواتر هوای مطبوع و خنکی را تجربه نمایند. هم اکنون دمای هوای چابهار به عنوان قلب مکران 28 درجه به همراه باد و نسیم است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان می گوید: سیستم های جوی عمدتا از غرب به شرق در حرکت اند و این درحالی است که در فصل مونسون بادها از شرق به غرب می آیند و باعث می شوند از سمت دریا باد و نسیم های بهاری به سمت خشکی بوزد و هوا را تلطیف کند.

علی ملاشاهی می افزاید: مونسون که از واژه عربی موسم به معنای فصل گرفته می گردد از نیمه خرداد شروع می گردد و تا نیمه شهریور ادامه می یابد؛ بیشترین تاثیر بادهای آن در روزهای اخیر است که دما را بین 30 تا حداکثر 33 درجه می برد.

وی تصریح می نماید: علاوه بر باد، بارش هم پدیده غالب در مونسون است؛ مونسون در کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش تاثیر بسزایی دارد و موجب بارش های شدیدی در آنجا می گردد به طوری که پرباران ترین نقطه جهان را به خاطر این فصل در شهر چراپوچی هند داریم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37344

به "چابهار آماده جشنواره ملی مونسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چابهار آماده جشنواره ملی مونسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید