کارگزاری رسمی صندوق ضمانت صادرات کشور در هرمزگان فعال می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ایرج حیدری در نهمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی، توضیح داد: موضوع صادرات غیر نفتی با توجه به اهمیت و نقش آن در توسعه کشور یکی از مباحث مهم در سال های اخیر بوده است که رونق این بخش به صورت ویژه در دستور کار مدیران ارشد کشور بوده است.

کارگزاری رسمی صندوق ضمانت صادرات کشور در هرمزگان فعال می گردد

وی اضافه نمود: توسعه صادرات غیر نفتی با هدف کاهش وابستگی کشور به صادرات نفت امر بسیار مهمی است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اعلام کرد: در زمینه صادرات غیر نفتی تجار و بازرگانان کشور باید از فعالیت در این عرصه اطمینان خاطر کامل داشته باشند و دغدغه ای در رابطه با از دست رفتن سرمایه شان نداشته باشد.

حیدری توضیح داد: در صورت وجود ضمانت نامه های صادرات ، صادرکنندگان با فراغ بال در این عرصه به فعالیت خواهند پرداخت و شاهد رونق این بخش مهم خواهیم بود.

وی گفت: توسعه صادرات غیر نفتی به نوبه خود رونق بخش فراوری و اشتغال کشور را به همراه خواهد داشت و رونق بخش صادرات غیر نفتی نشانگر آن است که بخش فراوری کشور همچنان فعال است و با فعال بودن این بخش چرخه اشتغال پایدار کشور هم تضمین خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: باید از ظرفیت بسیار خوب صندوق ضمانت صادرات ایران برای افزایش صادرات غیر نفتی در استان هرمزگان به عنوان یک مشوق به بهترین نحو ممکن بهره برد.

وی توضیح داد: مزایای صندوق ضمانت صادرات کشور برای بازرگانان و تجار استان توسط اتاق بازرگانی ، اتاق تعاون و سازمان صمت تشریح گردد تا از این مهم به بهترین نحو بهره گرفته گردد.

حیدری توضیح داد: با توجه به ظرفیت هایی که هرمزگان در زمینه صادرات غیر نفتی دارد استقرارکارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات کشور در استان با هدف توسعه این بخش لازم است و این مهم به زودی محقق خواهد شد تا از ظرفیت های صندوق ضمانت صادرات کشور برای افزایش صادرات غیر نفتی استان بهره گرفته گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به ظرفیت های هرمزگان در زمینه صادرات غیر نفتی، توضیح داد: بیشترین صادرات کشور از بندر شهید رجایی و بنادر استان هرمزگان صورت می پذیرد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که هرمزگان در حوزه صادرات کشور دارد صندوق ضمانت صادرات کشور هرمزگان را در زمینه ضمانت نامه های صادراتی نگاه ویژه به هرمزگان در این زمینه داشته باشد تا فعالان این عرصه بدون دغدغه به فعالیت بپردازند.

حیدری با اشاره به اهمیت بیمه در بحث صادرات، اعلام کرد: توسعه بیمه در امر صادرات نیازمند توجه جدی فعالان دو بخش هم بیمه گر و هم بیمه گذار است و موانعی که در مسیر توسعه بیمه در این زمینه وجود دارد ریشه یابی و مرتفع گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه نمود: در صورت استقبال صادر کنندگان از بیمه ، بخش مهمی از دغدغه های فعالان این بخش در زمینه صادرات محصولات مرتفع خواهد شد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4009

به "کارگزاری رسمی صندوق ضمانت صادرات کشور در هرمزگان فعال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگزاری رسمی صندوق ضمانت صادرات کشور در هرمزگان فعال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید