126 میلیون هکتار حوزه های آبخیز کشور در معرض فرسایش آبی قرار گرفته است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ جزی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبخیزداری و آبخوان داری استان سمنان در مصاحبه با خبرنگاران ضمن بیان اینکه 126 میلیون هکتار حوزه های آبخیز کشور در معرض فرسایش آبی واقع شده است، ابراز داشت: این موضوع می تواند تهدیدی برای طبیعت ایران تلقی گردد ازاین رو این مهم می طلبد تا برای جلوگیری از این فاجعه در این زمینه مطالعات بنیادین صورت گیرد و برای حل آن ها راهکارهای مناسب اتخاذ گردد.

126 میلیون هکتار حوزه های آبخیز کشور در معرض فرسایش آبی قرار گرفته است

وی بابیان اینکه مطالعه تفصیلی اجرای طرح های آبخیزداری در 26 میلیون هکتار از عرصه ملی کشور در دست اقدام است، افزود: با توجه به اینکه این طرح ها می تواند در کنترل سیلاب و هدر رفت آب موثر باشند بنابراین اعتبارات آن ها نیز تخصیص داده شده است.

انجام مطالعات در 26 میلیون هکتار اراضی

مدیرکل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه از میزان 26 میلیون هکتار مطالعه تفصیلی 11 هکتار آن کاملا اجرایی شده است، ابراز داشت: از این میزان 15 میلیون هکتار دیگر در دست اجرا قرار گرفته است و مابقی در صورت تامین اعتبارات لازم به پایان خواهد رسید.

جزی بابیان اینکه حفاظت از طبیعت نیازمند اعتبارات و همراهی دستگاه های اجرایی است، توضیح داد: یک هزار و 300 طرح آبخیزداری در 642 حوزه آبخیز کشور در دستور کار قرار گرفته است که با تامین اعتبار چهار هزار و 500 میلیارد ریالی انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه 42 نوع عملیات مکانیکی و بیو مکانیکی شامل احداث بند خاکی، بند سیلاب و رسوب گیر، کنترل فرسایش و غیره برای کشور پیش بینی شده است، افزود: این اقدامات در سطح 780 هزار هکتار از اراضی آبخیزداری کشور اجرایی می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6452

به "126 میلیون هکتار حوزه های آبخیز کشور در معرض فرسایش آبی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "126 میلیون هکتار حوزه های آبخیز کشور در معرض فرسایش آبی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید