2000 شماره حساب غیرفعال دستگاه های اجرایی استان همدان بسته شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سیدناصر محمودی عصر دوشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران شورای هماهنگی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان همدان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان که در سالن جلسات صدا و سیما برگزار گردید؛ به وظایف شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان همدان اشاره نمود و هماهنگی و وحدت رویه در اجرای اهداف بالادستی و بومی کردن این اهداف در استان را مهمترین وظیفه مطرح نمود.

2000 شماره حساب غیرفعال دستگاه های اجرایی استان همدان بسته شد

محمودی مطرح کرد: هم افزایی در راستای تصمیم گیری واحد برای هماهنگی در اجرای برنامه ها مهمترین هدف شورای هماهنگی ادارات کل تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان همدان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان هدف از تشکیل جلسه با صدا و سیمای مرکز همدان را بهره گیری از ظرفیت این مجموعه برای تعامل دوسویه در حوزه های مختلف مطرح کرد و نگاه مدیرکل صدا و سیما را در مسائل استان دلسوزانه و تعاملی دانست و گفت: این رفتار نشان دهنده آن است که دغدغه استان وجود دارد.

محمودی در ادامه در حوزه اقتصاد و سرمایه به اقدامات دولت اشاره نمود و اضافه کرد: در حوزه بهبود فضای کسب و کار طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، رتبه استان همدان از 24 به 11 ارتقا پیدا نموده است.

وی به اپلیکیشن تحت اندروید مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان اشاره نمود که در نشست مسئولان کشوری، سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد و گفت: این اپلیکیشن حاوی قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی (فیپا)، فرصتهای سرمایه گذاری استان، مشوق ها و معافیت های سرمایه گذاری و پرسش و پاسخ های متداول سرمایه گذاری خارجی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در حوزه شفاف سازی عملیات مالی استان نیز گفت: در بحث خزانه داری الکترونیکی نزدیک به 2000 شماره حساب راکد، غیرفعال و غیر ضرور دستگاه ها بسته شد.

محمودی شناسایی اموال مازاد دستگاه های اجرایی را از دیگر اقدامات اداره کل دانست و گفت: دستگاه ها باید دارایی های خود را در سامانه مولدسازی دارایی های دولت به ثبت برسانند تا بتوانیم نسبت به ساماندهی آن اقدام کنیم.

وی گفت: اگر دستگاه ها تا سرانجام سال اطلاعات دارایی های خود را در سامانه ثبت ننموده و نسبت به ساماندهی اقدام نکنند اداره کل اقتصاد و دارایی اختیار دارد ورود پیدا کند و نسبت به فروش اموال مازاد اقدام نموده و در آمد را به خزانه واریز کند.

محمودی در ادامه رویداد همدان 2018 را نقطه عطف و فرصت طلایی برای استان همدان دانست که باید حاکمیت، دولت، قوای سه گانه و مردم باید همگی دست به دست داده و از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی مطرح کرد: رویداد همدان 2018 پایه گذاری برای منافع بلند مدت است و باید زیرساخت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی آن را مهیا کنیم و الگوهای موفق در این زمینه را با بومی سازی انجام دهیم.

وی همچنین به فرصت استفاده از اوراق تسویه خزانه برای تهاتر بدهی های پیمانکاران در اختیار دستگاه های اجرایی اشاره نمود و گفت: اوراق تسویه خزانه اسناد تعهدی خاصی است که توسط وزارت اموراقتصادی و دارایی صادر می گردد و در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی طلبکار و متقابلاً بدهکار قرار می گیرد.

محمودی گفت: این اسناد صرفاً به منظور تسویه بدهی اشخاص یاد گردیده به دولت مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان مطرح کرد: جمع مبلغ اوراق تسویه خزانه که توسط وزارت اموراقتصادی و دارایی صادر می گردد و در اختیار طلبکاران قرار می گیرد، به صورت جمعی - خرجی در بودجه های سنواتی درج می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3034

به "2000 شماره حساب غیرفعال دستگاه های اجرایی استان همدان بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2000 شماره حساب غیرفعال دستگاه های اجرایی استان همدان بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید