3 چهره جانشینی آنگلا مرکل معرفی شدند، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران نوشت: پس از اینکه صدراعظم آلمان اعلام نمود قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند، حزبش از میان 3 نامزد جانشینی او، یک نفر را انتخاب خواهد نمود.

3 چهره جانشینی آنگلا مرکل معرفی شدند، عکس

به نقل از یورونیوز، حزب محافظه کار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) روز شنبه 8 دسامبر (17 آذرماه) در مورد جانشین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، رای گیری خواهد نمود.

صدراعظم آلمان روز 29 اکتبر (7 آبانماه) اظهار داشت که قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند و به همین علت حزب وی به دنبال یک نفر برایی جانشینی وی است.

از فردای اعلام این خبر، رقابت برای جانشینی مرکل شروع شده است. بسیاری این مساله را خاتمه حکمرانی مرکل نامیده اند.آنگلا مرکل که از وی به عنوان قدرتمندترین زن در دنیا سیاست نام برده می گردد، از سال 2005 تاکنون، برای 13 سال مقام صدراعظمی آلمان را بر عهده داشته است.

سه کاندیدای سمت صداعظمی در آلمان که هستند؟

آنگرت کرمپ-کارنباور (Annegret Kramp-Karrenbauer)کرمپ کارنباور که گاهی وی را آکاکا می نامند سیاستمدار 56 ساله آلمانی از متحدان وفادار آنگلا مرکل و دبیرکل حزب اتحادیه دموکرات مسیحی است. شعار اصلی وی بازگرداندن رای دهندگان به سمت آن حزب است. این حزب در انتخابات سال گذشته توانست تنها 32.9 درصد آراء را کسب کند که بدترین نتیجه از سال 1949 بوده است.

فریدریش مرز (Friedrich Merz)مرز سیاستمدار 69 ساله و یک وکیل اقتصادی است. او برای یک دهه از سیاست فاصله گرفته و در حوزه اقتصاد و دارایی مشغول به فعالیت است، ولی اکنون قصد دارد به دنیای سیاست بازگردد.

یانز اشپان (Jens Spahn)اشپان وزیر 38 ساله بهداشت در دولت فدرال و جوانترین کاندید این سمت است. وی هدف اصلی خود را کاهش مالیات و افزایش صندلی علم و تکنولوژی آلمان است. وی در سخنان خود کوشش می نماید تا چشم اندازی از آلمان 2040 ارائه دهد.

از چپ به راست: فریدریش مرز، آنگرت کرمپ-کارنباور و ینز اشپان

تاریخ دقیق رای گیری حزب هنوز معین نشده، ولی احتمال می رود که رای گیری و جابجایی قدرت تا خاتمه امسال میلادی باشد.

2323

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7355

به "3 چهره جانشینی آنگلا مرکل معرفی شدند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 چهره جانشینی آنگلا مرکل معرفی شدند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید