انتقاد علی مرادی از نپذیرفتن اسامی 79 وزنه بردار و پاسخ مسئولان فدراسیون جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، علی مرادی در کنگره فدراسیون دنیای وزنه برداری نسبت به تصمیم IWF مبنی بر نپذیرفتن اسامی 79 ورزشکار از جمله سه وزنه بردار ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی دنیا انتقاد کرد.

انتقاد علی مرادی از نپذیرفتن اسامی 79 وزنه بردار و پاسخ مسئولان فدراسیون جهانی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از insidethegames، در کنگره فدراسیون دنیای وزنه برداری که در عشق آباد ترکمنستان برگزارشد، روسای فدراسیون های ایران و فیلیپین از جمله افرادی بودند که خواهان تغییر در سیستم مدیریت و نظارت آنتی دوپینگ شدند. چراکه 79 ورزشکار از 27 کشور به دلیل پر نکردن دوره سه ماهه قرار دریافت در حوضچه آنتی دوپینگ، نتوانستند در مسابقات قهرمانی دنیا 2018 شرکت نمایند.

البته فدراسیون دنیای به طور مکرر به ورزشکاران و فدراسیون های ملی هشدار داده بود که اطلاعات خود را در سیستم ADAMS (سیستم مدیریت و نظارت آنتی دوپینگ) که توسط آژانس دنیای ضد دوپینگ اداره می گردد، به روز نمایند. با وجود هشدارهایی که در سایت فدراسیون دنیای وزنه برداری در ماه های جون و سپتامبر داده شده بود و همچنین یادآوری های ماهانه بازهم بسیاری از ورزشکاران نتوانسته بودند اطلاعات خود را به روز نمایند از این رو نمی توانند در مسابقات دنیای شرکت نمایند.

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری ایران اولین کسی بود که از ADAMS انتقاد کرد و معتقد بود ورزشکارانی که سابقه خوبی در وادا و نادوی کشور خود دارند، باید بیشتر از زمان معین شده به آنها مهلت داده گردد.

او گفت: این منصفانه نیست ورزشکاری که همیشه با وادا و نادو همکاری داشته محروم گردد. همانطور که می دانید بیش از 70 ورزشکار از شرکت در مسابقات قهرمانی دنیا 2017 محروم شده اند و این تعداد زیادی است. کاهش تعداد شرکت نمایندگان راه چاره نیست.

پاتریک شاماش رییس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون دنیای وزنه برداری نیز گفت: از این پیشنهاد ممنونم. نقش کنگره ارائه پیشنهادت است و ما پیشنهادات را مورد مطالعه قرار می دهیم.

دو ورزشکار از فیلیپین هم نمی توانند در مسابقات دنیای شرکت نمایند از این رو رییس فدراسیون فیلیپین نیزگفت: من از کمیته ضد دوپینگ فدراسیون دنیای قدردانی می کنم اما هنوز برای آن 79 نفر که نمی توانند در مسابقات دنیای شرکت کنم، نگران هستم شاید نیمی از آنها بی گناه باشند.

لیلا ساگی مشاور حقوقی فدراسیون دنیای وزنه برداری نیز گفت: می پذیرم ADAMS کامل نیست اما کوشش کمیته ضد دوپینگ فدراسیون دنیای برای یاری به ورزشکاران است. 600 ورزشکار برای حضور در مسابقات دنیای واجد شرایط هستند و به تعهداتشان پایبند بوده اند اما 79 نفر نه و اینکه این 79 نفر را را قبول کنیم، ناعادلانه است زیرا غفلت چیزی نیست که بتوانیم آن را بپذیریم.

ما باید به ورزشکاران یاری کنیم و به آنها چیزهایی را که باید بدانند تا بتوانند واجد شرایط باشند را بگوییم تا از این قبیل مسائل پرهیز نمایند.

به گزارش خبرنگاران، به دلیل اینکه نام سه وزنه بردار ایران (علیرضا سلیمانی، محمد زارعی و همایون تیموری) از سوی فدراسیون دنیای وزنه برداری پذیرفته نشد، تیم ایران با ترکیب ناقص در مسابقات دنیای 2018 حضور پیدا می نماید. دلیل پذیرفته نشدن این سه وزنه بردار پر نشدن دوره سه ماهه قرار دریافت آنها در حوضچه آنتی دوپینگ فدراسیون دنیای اعلام شده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5650

به "انتقاد علی مرادی از نپذیرفتن اسامی 79 وزنه بردار و پاسخ مسئولان فدراسیون جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد علی مرادی از نپذیرفتن اسامی 79 وزنه بردار و پاسخ مسئولان فدراسیون جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید