ایران رتـبه 72 کارآفرینی در دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید: ایران در مقوله کارآفرینی در بین 137 کشور دنیا، رتبه 72 و در کشورهای منطقه رتبه 11 را به خود اختصاص داده است.

ایران رتـبه 72 کارآفرینی در دنیا

به گزارش خبرنگاران، سلیمان پاک سرشت، مهارت آموزی را یکی از جدی ترین احتیاجهای کشور مطرح نمود و گفت: آنچه امروز به آن احتیاج داریم، تقویت اکوسیستم کارآفرینی در کشور است و کارآفرینی باید در قالب یک علم آموزش داده گردد.

وی ادامه داد: متأسفانه اکوسیستم کارآفرینی در کشور به گونه ای راهنمایی می گردد که کارآفرینان از چرخه فراوری حذف می شوند و این مشکل باید با تقویت مهارت آموزی و اصلاح سیاست های بالادستی برطرف گردد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش برای آموزش کارآفرینی از نخستین سال های تحصیلی اطلاع داد و گفت: چون دانش آموزان در یک محیط بسته آموزش می بینند نمی توانند خصلت کارآفرینی را در دوره های دیگر نشان داده و عملیاتی نمایند از این رو درصددیم تا از اولین سال های تحصیل کارآفرینی آموزش داده گردد.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایران در بین 137 کشور دنیا، رتبه 72 و در کشورهای منطقه رتبه 11 را در کارآفرینی دارد.

پاک سرشت با بیان اینکه کارآفرینی، محصول آموزش است، اضافه نمود: در سیاست گذاری های کشورهای مختلف دنیا، توسعه کارآفرینی به عنوان مساله راهبردی در حال اجرا است و در وضعیت فعلی مالی، کشورهای کارآفرین می توانند با ایجاد کسب و کار پایدار به عنوان ابزاری برای دگرگونی اقتصاد کشورها محسوب شوند.

وی در مورد اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه کارآفرینی گفت: راه اندازی باشگاه کارآفرینان جوان یکی از فعالیت های در حال اجرا است که دانش آموزان می توانند با حضور در دوره کارآفرینی، آمادگی برای انجام کار گروهی پیدا نمایند، زیرا در این فضا شرایط برای پرورش استعداد جوانان فراهم است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در استان های مازندران و خراسان رضوی عملیاتی شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

پاک سرشت در خاتمه گفت: این سازمان حدود 600 مرکز آموزشی با امکانات مناسب در کل کشور دارد که در ساعاتی که فعالیت آموزشی ندارند افراد دارای ایده کارآفرینی می توانند با استفاده از امکانات این مراکز و طراحی ایده کارآفرینی و پس از پذیرش آن در این سازمان، ایده خود را عملیاتی نمایند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11269

به "ایران رتـبه 72 کارآفرینی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران رتـبه 72 کارآفرینی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید