تاثیر مکمل آب هیدروژنه در رشته های کشتی، نیمه استقامت و تیمی

به گزارش مجله سرگرمی، دانشیار فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهرکرد معتقد است: مکمل دارویی آب هیدروژنه تنها بر روی رشته های بی هوازی همچون دوی نیمه استقامت و رشته های تیمی تاثیرگذار است و در سایر رشته ها هنوز اثربخشی آن به تایید نرسیده است.

تاثیر مکمل آب هیدروژنه در رشته های کشتی، نیمه استقامت و تیمی

دکتر محمد فرامرزی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تأثیر مکمل دارویی آب هیدروژنه بر عملکرد ورزشکاران اظهار کرد: در مورد تأثیر آب هیدروژنه بر عملکرد ورزشکاران و اثربخشی آن بر روی سیستم های فیزیولوژیکی بدن، آنالیز های اجرا شده این نتایج را نشان می دهد که این مکمل می تواند با آثار اسیدی شدن ناشی از فراوری اسید لاکتیک مقابله کند. در حقیقت مکملی است که به لحاظ نظری می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان یا خنثی کننده عمل کند.

وی گفت: اثربخشی این مکمل به طور کامل متقاعد کننده نیست، اما تحقیقات نشان می دهد که تأثیر این مکمل در رشته های بی هوازی همانند دوی نیمه استقامت 400 و 800 متر و در کشتی که مستلزم تحمل اسید لاکتیک هستند، بیشتر از سایر رشته هاست. این که بگویم مصرف این مکمل در تمام رشته ها اثربخشی یکسانی دارد، درست نیست.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: طی تحقیقاتی که بر روی اثربخشی این مکمل دارویی اجرا شده حاکی از آن است که نمی توان از این مکمل برای ارتقای عملکرد ورزشکاران در تمام رشته های ورزشی استفاده کرد و تأثیر این مکمل در رشته های بی هوازی و تیمی که منجر به فراوری اسید لاکتیک می گردد، بیشتر از سایر رشته هاست.

فرامرزی در انتها در مورد بعضی از مزایای مکمل آب هیدوژنه اضافه نمود: آب هیدروژنه سبب کاهش تنش و استرس شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. همچنین این مکمل با آب رسانی مناسب به جریان متابولیسم و سم زدایی بدن یاری می نماید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11975

به "تاثیر مکمل آب هیدروژنه در رشته های کشتی، نیمه استقامت و تیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مکمل آب هیدروژنه در رشته های کشتی، نیمه استقامت و تیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید