کوشش آمریکا برای ترغیب اروپا به تحریم هواپیمایی ماهان

به گزارش مجله سرگرمی، مقام های آمریکایی اعلام کردند دولت این کشور بعد از مجاب کردن آلمان برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان میخواهد فرانسه را به انجام همین کار ترغیب نمایند.

کوشش آمریکا برای ترغیب اروپا به تحریم هواپیمایی ماهان

به گزارش به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مقام های آمریکایی بامداد پنجشنبه اعلام کردند دولت این کشور بعد از مجاب کردن آلمان برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان میخواهد فرانسه را به انجام همین کار ترغیب نمایند.

بر این اساس، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه (1 بهمن ماه) گزارش داد به اطلاعاتی از دولت آلمان دست پیدا نموده که نشان می دهد مجوز فعالیت خطوط هوایی ماهان در این کشور لغو شده است.

واشنگتن فری بیکن از رسانه های نزدیک به نومحافظه کاران آمریکایی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گزارش داد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کوشش است متحدان اروپایی این کشور را به تحریم شرکت هواپیمایی ماهان مجاب کند.

بعد از اعلام خبر تحریم ماهان توسط اروپا، مقام های آمریکایی به شدت از آن استقبال کردند. ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از تصمیم دولت آلمان حمایت کردند. اما ظاهراً ارتباط آمریکا با تحریم شرکت ماهان صرفاً در حمایت های لفظی از این تحریم ها خلاصه نمی گردد و بسیار فراتر از آن بوده است.

واشنگتن فری بیکن نوشت مقام های آمریکایی در برلین اقدام آلمان را یک کودتای دیپلماتیک می بینند. این رسانه نوشته است: مقام های ارشد آمریکایی در برلین تصمیم آلمان برای ممنوع کردن فعالیت ماها ن ایر را کودتای دیپلماتیک می دانند. گفته می گردد این اقدام حمایت ها را از گسترش این تحریم ها در سراسر اتحادیه اروپا افزایش می دهد.

مقام های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نگردد به واشنگتن فری بیکن گفتند دور بعدی فشارهای دیپلماتیک دولت آمریکا بر متقاعد کردن فرانسه و سایر کشورهای بزرگ اروپایی برای ممنوع کردن فعالیت ماهان ایر تمرکز خواهد داشت.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان پیش از این از تحریم شرکت هواپیمایی ماهان دفاع نموده و ضمن طرح اتهامات اثبات نشده علیه ایران مدعی شد این تصمیم برای منافع امنیتی برلین ضروری بوده است.

ادعاها و اقدامات ضدایرانی کشورهای اروپایی در حالی انجام می گردد که این کشورها وعده داده اند بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام با تضمین منافع مالی ایران، این توافق را حفظ خواهند کرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11020

به "کوشش آمریکا برای ترغیب اروپا به تحریم هواپیمایی ماهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای ترغیب اروپا به تحریم هواپیمایی ماهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید