چالش تولیدکنندگان فناوری اطلاعات برای خرید مواد اولیه

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، عبدالرضا نوروزی گفت: باوجود آنکه در دولت فعلی نرخ ارز 4200 تومان معین شد و معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد که هیچ نگرانی در زمینه کالاهای اساسی و غیراساسی وجود ندارد اما این وعده ها ثمربخش نبوده و تمام کالاها خصوصا در حوزه آی تی با افزایش قیمت روبرو گردیده است.

چالش تولیدکنندگان فناوری اطلاعات برای خرید مواد اولیه

وی ادامه داد: هم اکنون تولیدکنندگان برای خرید ماشین آلات در حوزه فاوا و ارتقای صنایع این حوزه با چالش روبرو هستند. از سوی دیگر در زمینه وام هایی که قرار بود به تولیدکنندگان اعطا گردد با حداقل ها این اقدام صورت گرفت و هرکسی که به دولت نزدیک تر بود توانست از این امکانات بیشتر استفاده کند.

نوروزی اضافه نمود: آن تولیدکنندگانی نیز که از این وام ها استفاده کردند حالا با تلاطم افزایش قیمت ماشین آلات و مواد اولیه روبرو گردیده اند و در نتیجه طرح توجیهی شان با توجه به افزایش هزینه ها در نتیجه افزایش نرخ ارز، ناکارآمد گردیده است.

نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به این ترتیب کسی که وام گرفته و به بانک متعهد گردیده، با توجه به افزایش نرخ ارز قادر به انجام رساندن طرح خود نبوده و با عدم توانایی پرداخت اقساط و جریمه های بانکی روبرو می گردد.

به گفته وی، تمام این ها نتیجه تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی از جانب دولت است. اگرچه در جلساتی که بین بخش خصوصی و نمایندگان دولتی برگزار می گردد صحبت های خوبی مطرح می گردد اما در عمل وعده های دولتی عملیاتی نمی شوند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1822

به "چالش تولیدکنندگان فناوری اطلاعات برای خرید مواد اولیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش تولیدکنندگان فناوری اطلاعات برای خرید مواد اولیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید