پیش بینی وقوع گرد و غبار محلی در برخی مناطق خوزستان

به گزارش مجله سرگرمی، محمد سبزه زاری در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: طی 24 ساعته گذشته رادار کشاورزی اهواز با دمای هوای 48.4 درجه سانتیگراد و ایذه با دمای هوای 22.8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان بودند.

پیش بینی وقوع گرد و غبار محلی در برخی مناطق خوزستان

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت حداقل دمای شهر اهواز 28.8 و حداکثر 47.1 درجه سانتیگراد گزارش گردیده ادامه داد: امروز اکثر نقاط با پدیده شرجی یا افزایش رطوبت روبرو بود که روند افزایش رطوبت به ویژه در نوار شرقی و جنوبی با شدت و ضعف تا اواخر هفته جاری نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان توضیح داد: همچنین با توجه به بالا بودن شاخص های ناپایداری در سطوح فوقانی جو و تقویت کم فشار سطح زمین از بعد ظهر امروز لغایت سرانجام وقت پنجشنبه انتظار افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و تندبادهای لحظه ای به ویژه در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی استان را خواهیم داشت.

سبزه زاری اعلام کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد و تندبادهای لحظه ای در بعد از ظهرها احتمال برخاستن گرد و غبار محلی مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه شمال دریای خلیج فارس طی سه روز آینده مواج پیش بینی گردیده اطلاع داد: از امروز لغایت پنجشنبه هفته جاری کاهش دمای یک تا سه درجه ای دما و به صورت تدریجی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در سرانجام در خصوص میزان رطوبت در شهرهای مختلف این استان گفت: شهر اهواز با رطوبت 84 درصدی، رامهرمز 77، ماهشهر 88، امیدیه 79، بهبهان 89، شو ش 79، گتوند 54، هندیجان 86، آغاجری 77، رادار کشاورزی اهواز 82، دزفول 92 و شوشتر با رطوبت 86 درصدی شاهد وقوع پدیده شرجی بودند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3430

به "پیش بینی وقوع گرد و غبار محلی در برخی مناطق خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی وقوع گرد و غبار محلی در برخی مناطق خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید